Administratör till Frivården Halland och Västra Götaland

Administratör till Frivården Halland och Västra Götaland

Arbetsbeskrivning

Kriminalvården växer – vi bygger nytt, bygger om och bygger till och söker nu nya medarbetare. Vårt viktigaste mål är att minska återfall i brott – att bryta den onda cirkeln. Lyckas vi med det blir samhället tryggare och säkrare för alla. Vi är den myndighet som ansvarar för anstalter, frivård, häkten och klienttransporter.

Frivården Halland och Västra Götaland är ett verksamhetsområde som består av fyra frivårdskontor i Borås, Halmstad, Skövde och Vänersborg. Vi söker nu en administratör med placering på någon av dessa orter men med hela verksamhetsområdet som arbetsplats.

Läs mer om Frivårdens verksamhet:
https://www.kriminalvarden.se/fangelse-frivard-och-hakte/frivard/


ARBETSUPPGIFTER
Din huvuduppgift är att stödja verksamhetsområdets ledning i administrativa arbetsuppgifter samt till viss del även i verksamhetsinriktade processer. Arbetsuppgifterna består av diarieföring och registrering av uppgifter i andra administrativa stödsystem samt arkivering, ärendebevakning, digital posthantering, beställningar, inköp och fakturahantering. Även upprättande av kallelser, dagordningar samt förande av protokoll vid frivårdens beslutssammanträden ingår.

Som administratör i registratorsfunktion svarar du för rådgivning, stöd och utbildning på lokal nivå i diarieföringsfrågor. Du är också den som kommer att vara frivården Halland och Västra Götalands kontaktperson vid rekryteringar och den sammanhållande länken mot Kriminalvårdens rekryteringsorganisation.

Verksamhetens behov samt riktade uppdrag från verksamhetsområdets ledning kommer att påverka den mer detaljerade fördelningen av arbetsuppgifter inom ansvarsområdet vilket innebär att fler arbetsuppgifter än ovan kan förekomma.

Då vi har fler frivårdskontor inom verksamhetsområdet väljer du själv om du vill arbeta från kontoret i Borås, Halmstad, Skövde eller Vänersborg. Resor till de andra kontoren kommer oavsett att förekomma.

KVALIFIKATIONER
Som administratör hos oss behöver du ha förmågan att både kunna samarbeta bra med andra samt kunna arbeta strukturerat och ta ansvar för dina uppgifter och driva processer vidare. Som person är du noggrann och kvalitetsmedveten. Du behöver vara serviceinriktad vilket för oss innebär att du är tillmötesgående samt har en vilja och förmåga att hjälpa andra. Du är flexibel och har därmed lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter.

För oss är det viktigt att du delar Kriminalvårdens grundläggande värderingar om en human människosyn, respekt för individen samt tron på människans vilja och förmåga att utvecklas. Du är även medveten om och har förståelse för hur bakgrund, kultur och grupptillhörighet påverkar dig själv och andra. Vidare förväntas du med ditt förhållningssätt bidra till att alla blir likvärdigt bemötta. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Vi söker dig som har:
• Gymnasiekompetens i form av slutbetyg eller examen
• Flerårig erfarenhet av administrativt arbete
• Goda kunskaper i svenska språket i såväl tal som skrift
• God IT-kompetens
• Körkort B

Det är meriterande om du har:
• Erfarenhet av diarieföring och arkivhantering
• Erfarenhet av myndighetsarbete
• Kunskaper om förvaltningslagen
• Erfarenhet av administrativt arbete från offentlig förvaltning
• Utbildning inom administration och ekonomi


ÖVRIGT
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetande.
Säkerhetskontroll kommer att föregå beslut om anställning. Vissa befattningar är placerade i säkerhetsklass och då kommer en säkerhetsprövning med registerkontroll att genomföras innan beslut om anställning fattas. För tjänster med högre säkerhetsklass behöver du vara svensk medborgare, men får gärna ha utländsk bakgrund.

Kriminalvården strävar efter en jämn könsfördelning och ökad mångfald.

För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771- 693 693. Frågor om specifika jobb besvaras av den kontaktperson som anges i annonsen. Vi tar inte emot ansökningar i pappersform eller per e-post.

Om du går vidare i processen kommer digitala första intervjuer att erbjudas under vecka 46. Slutintervjuer kommer att ske fysiskt under vecka 47.

Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av rekryteringsannonser. Kriminalvården har upphandlade avtal.

Sammanfattning

Liknande jobb


Redovisningsassistent

Redovisningsassistent

20 december 2024

Administratörer för kommande uppdrag på Saab

Administratörer för kommande uppdrag på Saab

20 december 2024