Administratör till Frivården Halmstad

Administratör till Frivården Halmstad

Arbetsbeskrivning

Kriminalvården växer – vi bygger nytt, bygger om och bygger till och söker nu nya medarbetare. Vårt viktigaste mål är att minska återfall i brott – att bryta den onda cirkeln. Lyckas vi med det blir samhället tryggare och säkrare för alla. Vi är den myndighet som ansvarar för anstalter, frivård, häkten och klienttransporter.

Läs mer om frivården Halmstads verksamhet på vår hemsida: https://www.kriminalvarden.se/hitta-och-kontakta/verksamhet/frivardskontor/halmstad/#verksamhet

Frivården Halmstads ingår i verksamhetsområdet Frivården Halland/Västra Götaland där även Borås, Skövde och
Vänersborg ingår. Frivården Halmstads upptagningsområde är kommunerna Falkenberg, Halmstad, Hylte, Laholm och
Varberg.
Totalt arbetar ca 30 anställda på Frivården Halmstad.

ARBETSUPPGIFTER
Frivården Halmstad söker nu en administratör för tillsvidareanställning. Administrationen är en servicefunktion och du kommer ingå i en grupp som ansvarar för att serva frivårdsinspektörer och kriminalvårdsinspektörer administrativt kring klientärenden genom registrering och expediering av klienthandlingar såsom personutredningar, beslut, domar m.m.

Administrationen ansvarar för arkiv, diarium, posthantering, beställningar, ekonomiadministration samt hantering av myndighetens inkommande mail. Arbetsuppgifterna innebär externa kontakter, där du representerar Kriminalvården gentemot samarbetspartners och allmänhet. En stor del av arbetet innebär att bemanna frivårdens reception, du är ansiktet utåt och ska se till så att alla som besöker frivårdens lokaler blir professionellt och likvärdigt bemötta. Receptionen har även en viktig roll i det förebyggande säkerhetsarbetet på kontoret.

I arbetsuppgifterna ingår även i övrigt vanligt förekommande administrativa uppgifter. Arbetsuppgifterna förutsätter att du har kännedom om offentlighetsprincipen samtidigt som du kan säkerställa att sekretesskyddet upprätthålls.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är trygg, stabil och har ett flexibelt arbetssätt. Arbetet som administratör är en servicefunktion och kräver att du har förmåga att arbeta både självständigt och i nära samarbete med övriga anställda på frivården samt även andra aktörer inom som utanför myndigheten. Som person är du kvalitetsmedveten och har god förmåga att prioritera mellan dina arbetsuppgifter samt vana att tidvis arbeta i ett högt tempo. Handläggningen i arbetet är en del av rättsprocessen därför krävs det att du är noggrann och strukturerad.

För att trivas och lyckas i ditt uppdrag är det viktigt att du delar Kriminalvårdens grundläggande värderingar om en human människosyn, respekt för individen och tron på att människan är utvecklingsbar. Du är även medveten om och har förståelse för hur bakgrund, kultur och grupptillhörighet påverkar dig själv och andra. Vidare förväntas du med ditt förhållningssätt bidra till att alla blir likvärdigt bemötta. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Krav
- Lägst gymnasiekompetens i form av slutbetyg/gymnasieexamen. Gärna med inriktning mot ekonomi, administration eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer lämplig.
- Förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska
- Erfarenhet av administrativt arbete och god administrativ förmåga
- Goda IT-kunskaper
- B-körkort

Meriterande
- Erfarenhet av arbete med diarieföring, arkiv, hantering av sekretess handlingar samt hantering myndighetsmail eller liknande
- Erfarenhet av att möta människor som befinner sig i utsatta situationer
- Erfarenhet av kansli/administrativt arbete inom Kriminalvården
- Väl vitsordad erfarenhet av administrativt arbete samt erfarenhet av administration inom offentlig förvaltning
- Erfarenhet av arbete i reception, viss ekonomiadministration, beställningar samt vana att skriva protokoll och arbeta i administrativa datasystem
- Kunskap om Kriminalvårdens administrativa system KVR, Visma Proceedo och Platina
- Kunskap om påföljdssystemet
- Förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på engelska

ÖVRIGT
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetande. Befattningen är placerad i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning med registerkontroll och personutredning kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas. Du behöver vara svensk medborgare, men får gärna ha utländsk bakgrund.

Kriminalvården strävar efter en jämn könsfördelning och ökad mångfald.

För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771- 693 693. Frågor om specifika jobb besvaras av den kontaktperson som anges i annonsen. Vi tar inte emot ansökningar i pappersform eller per e-post.

Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av rekryteringsannonser. Kriminalvården har upphandlade avtal.

Kontaktpersoner på detta företaget

Personalhandläggare Agnes Jacobsson
0725-131110
Kriminalvårdsinspektör Gunilla Dorf
0709778028

Sammanfattning

Besöksadress

30116 HALMSTAD
None

Postadress

Box 645
HALMSTAD, 30116

Liknande jobb


Administratör till Frivården Borås, Vikariat

Administratör till Frivården Borås, Vikariat

18 december 2024

Kanslist Emmaboda Golfklubb

Kanslist Emmaboda Golfklubb

16 december 2024

Administratör

Administratör

12 december 2024