OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kriminalvården växer – vi bygger nytt, bygger om och bygger till och söker nu nya medarbetare. Vårt viktigaste mål är att minska återfall i brott – att bryta den onda cirkeln. Lyckas vi med det blir samhället tryggare och säkrare för alla. Vi är den myndighet som ansvarar för anstalter, frivård, häkten och klienttransporter.
ARBETSUPPGIFTER
Arbetet som administratör innebär klient- och verksamhetsadministration med ansvar för bland annat registrering, klienthandlingar, posthantering, arkivering, diarium, skriva protokoll och receptionsarbete. I arbetet ingår också kontakter med andra myndigheter och organisationer.
KVALIFIKATIONER
Som person är du stabil och kvalitetsmedveten. Stressade situationer kommer att uppstå där du förväntas stå fast och trygg, vara hjälpsam, serviceinriktad och bidra till en god arbetsmiljö. Då handläggningen är en del av rättsprocessen krävs att du är noggrann, strukturerad och har god ordning. Som administratör förväntas du även ha god förmåga till samarbete med övriga medarbetare samt med externa parter, men också ha god förmåga till att arbeta självständigt.
Du delar kriminalvårdens grundläggande värderingar om en human människosyn, respekt för individen och en tro på människans vilja och förmåga till förändring. Vår arbetskultur präglas av humanitet och respekt för den enskildes integritet och rättssäkerhet.
Vi söker dig som har:
• Gymnasieskolekompetens i form av slutbetyg eller gymnasieexamen, gärna administrativ eller ekonomisk inriktning, alternativt annan utbildning i kombination med relevant erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
• Flerårig erfarenhet av administrativt arbete.
• God IT-kompetens
• Goda kunskaper i svenska språket i såväl tal som skrift
Det är meriterande om du har:
• Erfarenhet av administrativt arbete från offentlig förvaltning.
• Kunskap om förvaltningslagen
• Erfarenhet av myndighetsarbete
• Erfarenhet av arkivering och diarieföring.
• Intresse för och kunskap i att hantera teknisk utrustning
• B-körkort
Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper och din personliga lämplighet.
ÖVRIGT
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetande.
Säkerhetskontroll kommer att föregå beslut om anställning. Vissa befattningar är placerade i säkerhetsklass och då kommer en säkerhetsprövning med registerkontroll att genomföras innan beslut om anställning fattas. För tjänster med högre säkerhetsklass behöver du vara svensk medborgare, men får gärna ha utländsk bakgrund.
Kriminalvården strävar efter en jämn könsfördelning och ökad mångfald.
För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771- 693 693. Frågor om specifika jobb besvaras av den kontaktperson som anges i annonsen. Vi tar inte emot ansökningar i pappersform eller per e-post.
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av rekryteringsannonser. Kriminalvården har upphandlade avtal.
Kontaktpersoner på detta företaget
Personalassistent Henrik Wall-Horgen
040-692 69 04
Kriminalvårdschef Stefan Karström
044-785 15 70
Kriminalvårdsinspektör Nina Meijer
044-785 16 21
Tf kriminalvårdsinspektör Nina Björkman
044-785 16 47
Regional sjukvårdssamordnare Marie-Louise Lindén
040-692 69 50
Rektor för Klientutbildningen, Region Syd Irene Sehlin
040-692 69 18
Rektor Tommy Nyman
Tf Kriminalvårdsinspektör Håkan Ehrnborn
0411-351358
Kriminalvårdschef Andreas Wallin
0411-351443
Kriminalvårdsinspektör Håkan Ehrnborn
0411-351358