OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kriminalvården växer – vi bygger nytt, bygger om och bygger till och söker nu nya medarbetare. Vårt viktigaste mål är att minska återfall i brott – att bryta den onda cirkeln. Lyckas vi med det blir samhället tryggare och säkrare för alla. Vi är den myndighet som ansvarar för anstalter, frivård, häkten och klienttransporter.
ARBETSUPPGIFTER
Administrationen är ett nav i frivårdens verksamhet, samtliga av frivårdens arbetsuppgifter rullar in till verksamheten via kansliet/administrationen varpå de sedan fördelas på handläggare och chefer. Kansliet är en resurs för hela kontoret där du är en del av det klientnära arbetet och frivårdens uppdrag. Arbetsuppgifterna innebär dels en roll i Frivårdens reception samt sedvanligt kansliarbete som inköpssamordning, posthantering, avtalsbevakning, arkiv, diarium, viss ekonomihantering och inventering m.m. Arbetsuppgifterna förutsätter att du har kännedom om offentlighetsprincipen samtidigt som du kan säkerställa att sekretesskyddet upprätthålls och har ett intresse för IT och telefoni.
KVALIFIKATIONER
I administrationen/kansliet är du en del av ett team där:
- Du är ansiktet utåt inför besökare till frivården, våra klienter och externa besökare.
- Arbetet innebär möten med individer i stor variation. Detta kräver ett välkomnande- och tillmötesgående förhållningssätt samt förmåga att visa förståelse för situationer som kan uppstå utifrån de klienter som besöker frivården.
- Arbetet varierar, du är spindeln i nätet och behöver tycka att det är roligt att vara all-round.
- Du har en vilja att jobba i team och utveckla teamkänslan, men också ett självständigt driv som kräver självständigt arbete.
- Stresstolerans, flexibilitet och prestigelöshet är viktigt.
- Du behöver gilla att vara lösningsinriktat och hjälpsam.
- Du får gärna vara kreativ och innovativ i syfte att bistå verksamheten med utveckling och förbättring.
För oss är det viktigt att du delar Kriminalvårdens grundläggande värderingar om en human människosyn, respekt för individen samt tron på människans vilja och förmåga att utvecklas. Du är även medveten om och har förståelse för hur bakgrund, kultur och grupptillhörighet påverkar dig själv och andra. Vidare förväntas du med ditt förhållningssätt bidra till att alla blir likvärdigt bemötta. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Vi söker dig som har
- Gymnasiekompetens i form av slutbetyg/gymnasieexamen, gärna med kontorsadministrativ eller ekonomisk inriktning eller annan utbildning i kombination med relevant erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
- God administrativ förmåga
- Goda kunskaper i svenska språket i såväl tal som skrift
- Goda IT kunskaper
Vi ser det som meriterande om du har
- Erfarenhet av administrativt arbete från offentlig förvaltning liksom kunskaper i diarieföring
- Kunskap inom Kriminalvårdens administrativa system (Agresso, KVR, Platina)
- Kunskap om påföljdssystemet
- Vana att skriva protokoll
- B körkort
ÖVRIGT
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetande.
Säkerhetskontroll kommer att föregå beslut om anställning. Vissa befattningar är placerade i säkerhetsklass och då kommer en säkerhetsprövning med registerkontroll att genomföras innan beslut om anställning fattas. För tjänster med högre säkerhetsklass behöver du vara svensk medborgare, men får gärna ha utländsk bakgrund.
Kriminalvården strävar efter en jämn könsfördelning och ökad mångfald.
För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771- 693 693. Frågor om specifika jobb besvaras av den kontaktperson som anges i annonsen. Vi tar inte emot ansökningar i pappersform eller per e-post.
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av rekryteringsannonser. Kriminalvården har upphandlade avtal.