Administratör till Frontdesk och Registratur, NFC Linköping

Administratör till Frontdesk och Registratur, NFC Linköping

Arbetsbeskrivning

Är du redo för en större uppgift?
Att arbeta för Polisen är att skapa trygghet i människors liv varje dag.
Till vår registratur på Nationellt forensiskt centrum söker vi nu en administratör som är driven, kommunikativ och självgående. Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor utvecklas och få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med ca 33 500 medarbetare och är organiserad i sju polisregioner, ett antal nationella avdelningar samt ett kansli.

Mottagningssektionen
På Mottagningssektionen diarieför vi inkommande begäran om forensisk undersökning, har funktion som ärendestöd och ansvarar för transport- och logistikfrågor. Vi hanterar merparten av NFC:s inkommande mejl och telefonsamtal. Vi tar även emot alla material som ska hanteras av avdelningens sektioner i Linköping och här sköter vi även internlogistiken. Vi är omkring 30 medarbetare och finns i Linköping.

Gruppen Frontdesk och registratur
Frontdesk och registratur tillhör en relativt nystartad sektion, Mottagningssektionen, en sektion som är en nationell resurs som har fokus på in och utgående paket samt kontakt med uppdragsgivare.
Gruppen Frontdesk och registratur består i dagsläget av 12 personer som arbetar med registratur, diarieföring, telefon och mejlhantering och liknande uppgifter. Gruppen är första kontaktytan in till NFC för såväl interna som externa uppdragsgivare.
Hela sektionen är under stor förändring och här finns en perfekt chans för dig som vill vara med och forma din framtida arbetsplats. Arbetet innebär mycket rutinarbete men erbjuder också många tillfällen där man som medarbetare får möjlighet till kreativitet, problemlösning och mycket eget ansvarstagande.

ARBETSUPPGIFTER
Som administratör kommer du att arbeta med:
• besvara inkommande telefonsamtal och mejl, främst ur ett
registratorssammanhang
• registrering av inkommande paket
• daglig kontakt med medarbetare på NFC
• diarieföring av kontakt med uppdragsgivare samt av information

KVALIFIKATIONER
KRAV
Detta är en möjlighet för dig som har:
• en avslutad och godkänd treårig gymnasieutbildning
• minst tre års arbetslivserfarenhet inom administration,
dokumentation, ärendehantering och registrering max 5 år
tillbaka i tiden.
• minst tre års arbetslivserfarenhet inom serviceyrket, med direkt
kundkontakt och kundmottagning.
• har goda kunskaper i det svenska språket, både i tal och skrift
• har goda kunskaper i det engelska språket, både i tal och skrift

MERITERANDE KUNSKAPER
Vi ser det som meriterande om du utöver ovan även har:
•arbetat med registratorsuppgifter inom statlig myndighet
• tidigare har arbetat med ärendesystem eller flödesscheman
• tidigare haft ett yrke innehållande service och administration

PERSONLIGA EGENSKAPER
Arbetsuppgifterna ställer krav både på självständigt arbete och att du kan samarbeta och kommunicera med andra. Du bör ha en positiv grundinställning och bidra till ett bra arbetsklimat. Du behöver trivas i ett högt arbetstempo samt vara social och
nyfiken på att lära dig nya uppgifter. Du behöver också vara anpassningsbar och trivas med varierande arbetsuppgifter.

Därför söker vi dig som:
• kan arbeta såväl självständigt såsom i grupp
• är flexibel och förändringsbenägen
• är stabil
• är ansvarstagande och har förmåga att se helheten i arbetsuppgifterna och uppdraget.

Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Placeringsort: Linköping

Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polismyndighetens webbplats.

Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via brev till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult.

Om du fortsätter din ansökan digitalt kommer din ansökan hanteras via Polisens rekryteringsstöd Visma recruit.

Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.

En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.

Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på https://polisen.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

Kontaktpersoner på detta företaget

Gruppchef Maria Lindstam
010-562 80 00 (vxl)
Sektionschef Anna Stenfeldt Hennings
010-562 80 00 (vxl)
Gruppchef Stockholm Per Hedén
0708-95 14 54
Sektionschef Stockholm Anna Orhall
010- 562 86 29
Gruppchef Göteborg Helena Fabiansson
010-565 32 47
Sektionschef Göteborg Torbjörn Åhgren
010-565 32 20
Gruppchef Malmö Jörgen Hylén
010-561 45 74
Sektionschef Malmö Thomas Söderberg
010-561 37 15
Polisförbundet Per Thollin
010-563 85 86
OFR-S Heléne Tapper
010-562 81 78

Sammanfattning

Besöksadress

Polhemsgatan 30 10226 Stockholm
None

Postadress

Box 12256
Stockholm, 10226

Liknande jobb


22 november 2024

Receptionist

Receptionist

19 november 2024