OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du redo för en större uppgift?
Att arbeta för Polisen är att skapa trygghet i människors liv varje dag.
Till vår registratur på Nationellt forensiskt centrum söker vi nu en administratör som är driven, kommunikativ och självgående. Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor utvecklas och få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige.
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med nästan 34 000 medarbetare och är organiserad i sju polisregioner, ett antal nationella avdelningar samt ett kansli.
Mottagningssektionen
På Mottagningssektionen diarieför vi inkommande begäran om forensisk undersökning, har funktion som ärendestöd och ansvarar för transport- och logistikfrågor. Vi hanterar merparten av NFC:s inkommande mejl och telefonsamtal. Vi tar även emot alla material som ska hanteras av avdelningens sektioner i Linköping och här sköter vi även internlogistiken. Vi är omkring 30 medarbetare och finns i Linköping.
Gruppen Frontdesk och registratur
Frontdesk och registratur tillhör en relativt nystartad sektion, Mottagningssektionen, en sektion som är en nationell resurs som har fokus på in och utgående paket samt kontakt med uppdragsgivare. Gruppen Frontdesk och registratur består i dagsläget av 12 personer som arbetar med registratur, diarieföring, telefon och mejlhantering och liknande uppgifter. Gruppen är första kontaktytan in till NFC för såväl interna som externa uppdragsgivare.
Hela sektionen är under stor förändring och här finns en perfekt chans för dig som vill vara med och forma din framtida arbetsplats. Arbetet innebär mycket rutinarbete men erbjuder också många tillfällen där man som medarbetare får möjlighet till kreativitet, problemlösning och mycket eget ansvarstagande.
Tjänsten avser en visstidsanställning på 2 år.
ARBETSUPPGIFTER
Som administratör kommer du att arbeta med:
• besvara inkommande telefonsamtal och mejl, främst ur ett registratorssammanhang
• registrering av inkommande paket
• daglig kontakt med medarbetare på NFC
• diarieföring av kontakt med uppdragsgivare samt av information
KVALIFIKATIONER
KRAV
Detta är en möjlighet för dig som har:
• en avslutad och godkänd treårig gymnasieutbildning
• minst tre års arbetslivserfarenhet inom administration, dokumentation, ärendehantering och registrering max 5 år tillbaka i tiden
• minst tre års arbetslivserfarenhet inom serviceyrket, med direkt kundkontakt och kundmottagning
• har goda kunskaper i det svenska språket, både i tal och skrift
• har goda kunskaper i det engelska språket, både i tal och skrift
MERITERANDE KUNSKAPER
Vi ser det som meriterande om du utöver ovan även har:
• arbetat med registratorsuppgifter inom statlig myndighet
• tidigare har arbetat med ärendesystem eller flödesscheman
• tidigare haft ett yrke innehållande service och administration
PERSONLIGA EGENSKAPER
Arbetsuppgifterna ställer krav både på självständigt arbete och att du kan samarbeta och kommunicera med andra. Du bör ha en positiv grundinställning och bidra till ett bra arbetsklimat. Du behöver trivas i ett högt arbetstempo samt vara social och
nyfiken på att lära dig nya uppgifter. Du behöver också vara anpassningsbar och trivas med varierande arbetsuppgifter.
Därför söker vi dig som:
• kan arbeta såväl självständigt såsom i grupp
• är flexibel och förändringsbenägen
• är stabil
• är ansvarstagande och har förmåga att se helheten i arbetsuppgifterna och uppdraget
Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
Anställning: Visstidsanställning 2 år
Placeringsort: Linköping
Arbetstid: Veckoplanering
Tillträde: Enligt överenskommelse
Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polismyndighetens rekryteringssystem Visma Recruit.
Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd, registrera dig inte i systemet utan ta istället kontakt med ansvarig HR-konsult Amanda Larsson, tfn 073-806 43 74.
Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.
En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.
Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.
Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på https://polisen.se
Varmt välkommen med din ansökan!
Vi undanber oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.
Kontaktpersoner på detta företaget
Gruppchef PKC Andreas Roberger
010-5686303
Gruppchef PKC Emma Hjalmarsson
073-3315487
Grupphef PKC Andreas Roberger
010-5686303
Gruppchef PKC Emma Hjalmarsson
Tf. gruppchef Mats Rosenqvist
010-5667874
Tf. gruppchef Göran Magnusson
010-5667796
Tf. gruppchef Lars-Gunnar Rydholm
010-5667783
Tf. gruppchef Marie Bjurman
010-56 67825
Tf. gruppchef Reception Värnamo Annette Timmer
010-5668563
Tf. gruppchef Höglandet Kjell Lindvall
010-5667793