OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ulricehamns kommun vill bli Sjuhärads bästa offentliga arbetsgivare. För att komma dit behöver vi de bästa medarbetarna, vill du bli bäst med oss?
Vi söker dig som är bra på det du gör, men vill bli ännu bättre! Det stämmer, du kommer till en framåt kommun; vi säger bara Lassalyckan, världscupen, Västgötaloppet, skidgymnasium, med mera. Vi har också vandringsleder, sjöliv och underbara naturmiljöer som lockar till ett gott liv med fina boendemiljöer, relevanta jobb och meningsfull fritid. Som du förstår räds vi inte utmaningar, ska du jobba hos oss ser vi gärna att du också är modig, engagerad, glad och lite envis.
Sektor välfärd består av de fyra verksamheterna funktionsnedsättning, hemtjänst och hemsjukvård, individ- och familjeomsorg samt vård- och omsorgsboenden.
Verksamhet Funktionsnedsättning utför alla de insatser som regleras i LSS (Lagen om stöd och service åt vissa funktionsnedsatta), vilka bland annat inkluderar särskilt boende och daglig verksamhet samt personlig assistans.
Verksamhetens främsta uppgift är att främja jämlikhet i levnadsvillkoren och full delaktighet i samhällslivet för personer med funktionsnedsättning.
ARBETSUPPGIFTER
Uppdraget innebär att vara ett administrativt stöd för enhetschefer inom funktionsnedsättning och arbeta med löpande ekonomiadministration. I din roll stöttar du chefer och övrig personal med bland annat personal- och lönehanteringsfrågor i systemen Personec och Time Care/ Multi Access. Du hanterar frånvaro, post, anställningsavtal. Vidare beställer du varor, granskar och konterar fakturor i systemet Raindance. Arbetsuppgifterna består även av löpande ekonomiadministrativt arbete såsom arbete med kund- och leverantörsfakturor, intern- och externfakturering, administration av internt resursfördelningssystem, kontroll av tidsredovisningar inom personlig assistans samt övrig administration inom personlig assistans, debitering, utbetalningar och andra förekommande administrativa uppgifter.
Du kommer att ha din placering centralt på Ulricehamns resurscenter (URC) i tätorten.
KVALIFIKATIONER
Du har administrativ utbildning eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Eftergymnasial påbyggnadsutbildning inom administration eller ekonomi är meriterande.
Erfarenhet av administrativt arbete eller ekonomiadministrativt arbete, gärna inom offentlig verksamhet är ett krav liksom att du har god datorvana samt goda kunskaper inom Officepaketet. B-körkort är också ett krav för tjänsten.
Har du sedan tidigare arbetat i Personec och Time Care/ Multi Access, Raindance, Treserva och Qlik View ser vi det som en fördel.
Som person är du noggrann, strukturerad och kommunikativ. Du tar initiativ, är serviceinriktad och är pedagogisk i din yrkesroll. Du har en god förmåga att arbeta självständigt. God samarbetsförmåga och ett positivt bemötande är självklart för dig.
ÖVRIGT
Urval kommer att ske löpande under annonstiden. Intervjuer planeras att hållas 3 samt 4 januari 2023
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Tjänsten tillsätts under förutsättning att nödvändiga beslut fattas.
När du söker jobb hos oss tar vi endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem för hantering i enlighet med GDPR.
Vänligen observera att enligt offentlighetsprincipen är ansökningshandlingar allmänna offentliga handlingar som lämnas ut på begäran. Om du som sökande omfattas av sekretess ombeds du ta kontakt med kontaktpersonen för annonsen.
Kontaktpersoner på detta företaget
Mia Löveråsen
0321-595642
Nås via kommunens växel.
0321-595000
Martin Elgefors
0321-595639
Jan Danielsson
0321-595643
Nås via kommunens växel
0321-595000
Enhetschef Jan Danielsson
0321-595643
Enhetschef Sara Alfredsson
0321-595640
Fackliga företrädare nås via kommunens växel
0321-595000
Verksamhetschef funktionsnedsättning Annette Bohman
0766-435646
Enhetschef Mia Löveråsen
0321-595642