OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi på social- och omsorgsförvaltningen vill vara
Bäst på att bli bättre!
Vi ger våra medborgare förutsättningar till ett gott och värdigt liv genom att erbjuda professionellt och individuellt anpassat stöd.
Vi är en attraktiv arbetsplats där alla känner stolthet och glädje. Vår verksamhet ger ett stort värde för medborgarna.
Detta åstadkommer vi genom vårt kvalitetsarbete med fokus på dem vi är till för. Arbetet genomsyras av vår gemensamma värdegrund.
Du kommer att ingå i ett administratörsteam inom verksamhetsområdet Vård- och omsorg 2, Funktionsnedsättning, med huvudsakliga arbetsuppgifter inom kommunens Personliga Assistans.
Du kommer ha ett nära samarbete med enhetschefer, administratörer och medarbetare i våra verksamheter. Administratörsteamet består av fem personer som stöttar upp varandra inom funktionsnedsättnings samtliga verksamhetsområden.
I teamet ingår även två bemanningssamordnare, en samordnare och en fritidskonsulent.
ARBETSUPPGIFTER
I Ditt ansvarområde inom Kommunassistans ingår arbetsuppgifter som;
- administrera diverse arbetsuppgifter för att tillgodose verksamhetens behov, till exempel skriva anställningsavtal och arbetsgivarintyg, fakturahantering m.m.
- administrera personal och schemafrågor, lönerapportering utifrån gällande avtal, lagar och rutiner.
- vara länken till vissa interna och externa aktörer i överenskommelse med enhetschef/er
- ha kontakt med Försäkringskassan kring blanketter och ekonomiska tidsredovisningar m.m.
- vara ett stöd åt enhetschefer i övrigt förekommande arbetsuppgifter
- vara behjälplig där behovet är som störst och bidra till ett gott samarbetsklimat tillsammans med dina kollegor.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har administrativ utbildning på minst gymnasienivå och erfarenhet inom administrativt arbete och som nu vill stötta upp vårt team då en av våra administratörer ska vara föräldraledig.
Du ska ha goda kunskaper inom ekonomi och ha mycket god datavana. Meriterande är om du arbetat i Medvind, Heroma och Raindance tidigare.
Du ska kunna arbeta självständigt och samtidigt kunna samarbeta med andra, ha ett glatt humör och bidra till en positiv och god arbetsmiljö tillsammans med dina kollegor. Då arbetsbelastningen stundvis är hög behöver du självständigt kunna prioritera bland arbetsuppgifter och hantera stressiga situationer.
Teamets gemensamma åtaganden innebär att tillsammans ha god planering och struktur kring när uppgifter ska vara färdiga, samt att snabbt kunna växla till andra arbetsuppgifter och hjälpa till där det behövs.
ÖVRIGT
Mitt i Sverige, vid den vackra hälsingekusten, ligger Hudiksvalls kommun - eller kanske mer känt som Glada Hudik. Här lever 37 600 glada hudikbor, och mer än hälften av oss bor på landsbygden.
I Hudiksvalls kommun är avstånden korta till det mesta man vill göra och det man behöver, och du får tid över till det som är viktigt i livet. Här finns närhet till kontrastrika miljöer, ett aktivt föreningsliv och ett näringsliv med stor handlingskraft - många världsledande företag har sitt säte i vår kommun.
Hudiksvalls kommun är den största arbetsgivaren i kommunen. Tillsammans är vi 3 800 medarbetare inom 300 olika yrken som varje dag jobbar för att skapa värde för dem vi är till för - våra kommuninvånare. Det är ett stort och viktigt uppdrag som ska genomsyras av trygghet, öppenhet, delaktighet och jämlikhet. På så sätt hjälps vi åt att bygga ett samhälle där alla människor är lika mycket värda.
Läs mer om vad vi som arbetsgivare kan erbjuda dig: www.hudiksvall.se/jobbahososs
I och med att du ansöker om denna tjänst lämnar du också ditt samtycke till att Hudiksvalls kommun behandlar dina uppgifter i enlighet med Dataskyddsförordningen (GDPR). Läs mer om hur vi behandlar dina personuppgifter: https://www.hudiksvall.se/Ovrigt/Om-personuppgifter.html
Observera att vi endast tar emot ansökningar via www.offentligajobb.se