Administratör till Funktionsstöd

Administratör till Funktionsstöd

Arbetsbeskrivning

Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt. Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om "Ett bättre liv i Solstaden". Kom och väx med oss!


Vård- och omsorgsförvaltningen är en förvaltning med fokus på utveckling och nytänk, vilket bland annat syns genom att vi är utsedda till modellkommun för välfärdsteknik inom Sverige. I förvaltningen arbetar runt 2 000 medarbetare inom vårdboenden, trygghetsboenden, hemtjänst, funktionsstöd, hälso- och sjukvård samt på vårt biståndskontor. Det är viktiga jobb där vi gör skillnad på riktigt. Vårt mål är att alltid ge professionell vård och omsorg med människan i fokus.



Beskrivning
Funktionsstöd ger stöd till personer med funktionsnedsättning.

Stödet innefattar exempelvis boende, daglig verksamhet, kontaktperson, avlösare och ledsagare. Vi är runt 300 stödassistenter tillsvidareanställda och 30 administrativ personal på området.

Vi söker nu en framåt administratör till verksamhetsområdet Funktionsstöd. Hos oss är du en i teamet med tre administratörer och cheferna i verksamheten.

Arbetsuppgifter
I samband med rekrytering och anställning av personal gör du exempelvis anställningsavtal, lägger behörigheter samt introducerar nya medarbetare i aktuella IT-system. Din roll är även central i flödet vid beställning av varor/tjänster och fakturahantering. Arbetet innebär mycket kontakter och samverkan med chefer samt medarbetare. Del av befattningen innefattar även bemanning av reception.

Kvalifikationer
Du har en gymnasialutbildning och har flera års erfarenhet av administrativt arbete gärna inom offentlig verksamhet. Vi ser att du har en mycket god datorvana då mycket av arbetet sker i olika IT-system samt Office 365.
Det är meriterande om du arbetat i HEROMA, vårt personalsystem. Övriga systemverktyg vi använder är Treserva och UBW.
Du har kännedom om lagstiftning som rör hantering av personuppgifter och behörigheter i olika IT- och passersystem. Du har även erfarenhet av att jobba med ekonomi, logistik och fakturahantering sedan tidigare. B-körkort innehar du också.

Som person är du lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Du gillar att ha kontakt med människor och har förmåga att hantera flera olika uppgifter samtidigt. Då vi jobbar i team och du har daglig kontakt med många olika medarbetare, är samarbetsförmåga en viktig egenskap. Intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra är utmärkande drag hos dig och du anstränger dig för att leverera lösningar. Du är även bra på att arbeta självständigt och är noggrann även under tidspress. Då uppdraget är brett behöver du kunna strukturera ditt eget arbete, ​prioritera vid arbetstoppar samt har ett stort mått av ordningssinne och en vilja att effektivisera. Du är mycket duktig på att kommunicera på svenska i både tal och skrift. 

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

I

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Sammanfattning

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024