Administratör till Garverivägens boende och korttidsvistelse

Administratör till Garverivägens boende och korttidsvistelse

Arbetsbeskrivning

Strax norr om Göteborg längs Göta älv ligger Ale kommun med en befolkning som ökar mest i regionen. Vi växer med 200 bostäder om året. Frågar du våra nya Alebor är goda kommunikationsmöjligheter, skog och vatten i vacker natur några anledningar. Kalla det gärna livskvalitet.

I kommunen är vi cirka 2 500 anställda som ger Aleborna inspiration att följa sina drömmar. Då krävs riktigt bra medarbetare. Vill du möta Alebornas förväntningar med oss?

Ale Seniorcentrum i Älvängen är ett tre år gammalt hus som inrymmer ett flertal kommunala verksamheter med cirka 150 medarbetare. Intresseföreningar har möjlighet att bedriva olika typer av aktiviteter och sammankomster i husets lokaler. Ale Seniorcentrum har närhet till allmänna kommunikationsmedel, affärer/service och lunchrestauranger.
I Ale Seniorcentrum finns även Garverivägens boende och korttidsvistelse som består av fem avdelningar med totalt 50 platser med inriktning mot äldre personer. Inom ansvarsområdet finns även en dagverksamhet som vänder sig till personer med en demenssjukdom. Totalt är det cirka 55 undersköterskor, två äldrepedagoger och en boendesamordnare som arbetar inom verksamheten.

ARBETSUPPGIFTER
Vi söker dig som har ett stort intresse och engagemang för äldrefrågor och som vill arbeta nära chef och medarbetare. Du har en hög servicekänsla och en väl utvecklad administrativ förmåga. Du kommer att arbeta tillsammans med Garverivägens enhetschefer, kommunens boendesamordnare och verksamhetens undersköterskor och äldrepedagoger. Regelbundet samarbete förekommer med myndighetspersoner, sjukhuspersonal, sjuksköterskor, rehabpersonal och inte minst med den enskilde och dennes närstående/anhöriga.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara:
- att förbereda, planera och verkställa korttidsbeslut och leda tvärprofessionella teammöten,
- att ansvara för schemaläggning och planera bemanning på kort och lång sikt och då behöver du ha kunskap och/eller erfarenhet av optimerad bemanning,
- att vara behjälplig i att föra och ta fram statistikuppgifter, göra beställningar, hantera olika fastighetsfrågor, utföra rutinuppdateringar och andra praktiska och administrativa arbetsuppgifter som kan förekomma inom verksamheten.

Du uppskattar och tycker om när det händer mycket och när arbetsdagarna är varierande. Du gillar att arbeta för, och vara en i teamet. Du har en förmåga att göra kloka prioriteringar och se både delar och helheten, vilket gör det möjligt för dig att hantera de förändringar som ständigt sker.

Du och boendesamordnaren kommer att arbeta tätt tillsammans och även ersätta varandra vid ledigheter. Ni båda ingår i verksamhetens målarbete och behöver därför ha ett gott ekonomiskt tänkande och att vara intresserade av ett kvalitets- och utvecklingsarbete inom området vård och omsorg.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har erfarenhet av att arbeta som administratör. Du ska ha en genomgången gymnasieutbildning och önskvärt är en eftergymnasial utbildning med inriktning administration eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du får gärna ha egen erfarenhet från arbete inom vård och omsorg.

Du trivs med att arbeta i team och du är noggrann, prestigelös och serviceinriktad. Arbetet ställer höga krav på att du kan arbeta självständigt och ta egna initiativ, även under tidspress. Då det kan vara många bollar i luften att hantera, är det viktigt att du kan kombinera förmågan att vara både strukturerad och flexibel samtidigt som du har ett gott bemötande till din omgivning.

Då du kommer att ha många personliga kontakter och administrativa arbetsuppgifter, ställs det höga krav på dina kunskaper i det svenska språket, muntligt såväl som skriftligt.

God datorvana är ett måste och kunskap om Treserva, Personec, Time-Care, Multi-access är en fördel.

Vi kommer att hålla intervjuer under ansökningstiden, så välkommen med din ansökan redan idag!

ÖVRIGT
Månadslön. Individuell lönesättning.

Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv.

Dina personuppgifter behandlas i Visma Recruit under rekryteringsprocessen och i den utsträckning detta är nödvändigt för att uppfylla lagstiftningen. Ansökan raderas 24 månader efter avslutande av rekrytering. Om du har ett Visma Recruit-konto kan du använda redigeringen av din profil för att radera, ladda upp och redigera information. Kontakta annars Ale kommun.

Vi vill upplysa om att din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Ale kommun, Ale Seniorcentrum
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 mars 2021
  • Ansök senast: 31 mars 2021

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024