OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
ISS Facility Services vision är bli världens främsta serviceorganisation och nyckeln till att vi kommer lyckas ligger i våra medarbetare. På ISS Facility Services levererar vi en serviceupplevelse som hjälper våra kunder att nå sina mål och det som främst särskiljer oss i branschen är vår förmåga att stärka och lyfta våra medarbetare. Vi är ett av Sveriges och Nordens största tjänsteföretag med 40 000 medarbetare i Norden och med närmare 500 000 medarbetare världen över är vi världens fjärde största privata arbetsgivare. Med vår unika leveransmodell där flera tjänster samordnas och levereras med egen personal ser vi till att levandegöra 'The Power of the Human Touch' i hela vår serviceleverans. Vill du också bli en del i vår globala organisation och i vår resa till att bli världens främsta serviceorganisation?
Till Key Accounts Private, segment Global, söker vi nu en administratör till våra globala kontrakt.
Rollen är helt ny och stora möjligheter kommer att finnas att påverka dess innehåll.
Exempel på arbetsuppgifter:
Ekonomisk rapportering
Rapportering av HSE-statistik (health, safety, environment)
Fakturagranskning
Kontering av fakturor
Sammanställning av faktureringsunderlag
Utredningar
Förbereda presentationsmaterial
Protokollskrivning
Stöd till chefer i administrativa frågor
Utöver ovanstående administrativa uppgifter tillkommer även att vara backup inom vissa servicefunktioner inom kontrakten, tex rycka in i receptionen i det fall ordinarie backup är frånvarande.
Din profil
Vi söker dig som är serviceinriktad, lyhörd, ansvarsfull, initiativtagande och har ett högt eget driv. Du trivs i rollen som problemlösare och kan självständigt utföra såväl enkla som kvalificerade administrativa uppgifter och analyser. Du bör ha en god förmåga att se hur arbetssätt och processer kan förbättras och kan själv driva detta förbättringsarbete självständigt.
Vi ser gärna att du har flerårig erfarenhet av liknande administrativa arbetsuppgifter. Du ska behärska både svenska och engelska väl i tal och skrift utifrån att stora delar av rapporteringen sker på engelska samtidigt som kontakter med vår globala organisation kommer att vara en del av din vardag.
Vi ser också att du har goda organisatoriska egenskaper och såklart är en duktig administratör. Du måste kunna vara självgående och fatta egna beslut och flexibilitet är a och o. Det är en fördel om du har erfarenhet att arbeta med ekonomisystem och inköpssystem.
Önskvärt är ekonomisk utbildning på lägst gymnasienivå, eller motsvarande ekonomisk kompetens förvärvad på annat sätt.
Vad vi erbjuder
Vi erbjuder en spännande roll där du kommer att få arbeta nära kontraktsledningen med stor variation i arbetsuppgifter. Du kommer att vara en viktigt del i att vi framgångsrikt förvaltar vår svenska del av de globala kontrakten.
ISS har stort fokus på karriärutveckling genom regelbundna utvecklingssamtal och utvecklingsplan som följs upp. På sikt finns det utvecklingsmöjligheter för rätt person till större ansvar och andra positioner internt.
Anställningens omfattning
Tjänsten är en tillsvidareanställning hos ISS, som inleds med en 6 månaders provanställning. Huvudsaklig placering i Solna/Frösunda. Du kommer dock att frekvent besöka andra kontrakt i Stockholmsområdet. Lön enligt överenskommelse.
Har du frågor kring tjänsten vänligen kontakta rekryterande chef Magnus Önnerstedt via mail: magnus.onnerstedt@se.issworld.com
Intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan ansökningstidens slut. Sista ansökningsdag är 23 december.
Start: så snart som möjligt
Välkommen med din ansökan samt CV!
Observera! Vi tar endast emot ansökningar via det här systemet. Om du inte registrerat dig som användare behöver du göra detta för att kunna söka till tjänsten. Klicka på "Sök jobbet" för att komma vidare i din registrering. Ansökningar som skickas på annat sätt kommer inte att kunna besvaras eller hanteras för den här rekryteringen