OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kulturförvaltningen verkar för ett brett konst- och kulturliv för alla att delta i. Vi arbetar för en hållbar och öppen stad som sätter kulturen och konsten i centrum.
Kulturförvaltningen har cirka 800 anställda som huvudsakligen verkar inom bibliotek, kulturhus, museer och övriga kulturverksamheter.
ARBETSUPPGIFTER
Vi söker nu en administratör till avdelning Göteborgs Museer och Konsthall som tillsammans med oss andra vill bidra till stadens kulturliv. Som administratör hos oss får du möjlighet att arbeta nära och stödja en positiv och uppskattad verksamhet. Dessutom kommer du att vara placerad på ett av våra attraktiva museer i centrala Göteborg. Välkommen med din ansökan idag!
Som administratör kommer du att ha en bred och varierande roll där du bistår med löpande administration inom avdelningens ansvarsområde. Du fungerar som stöd till verksamhetens chefer men har i din roll även mycket kontakt med övriga medarbetare på museet. I din roll arbetar du med att stödja, underlätta och skapa struktur för chefer och medarbetare i deras dagliga arbete. Du kommer att arbeta självständigt men även ingå i ett sammanhang med kollegor på enheten Ekonomi och administration. I dina arbetsuppgifter ingår bland annat:
- Personaladministration i form av frågor kopplade till anställning, tidredovisning, schemaläggning och lön i lönesystemet Personec
- Att vara behjälplig i introduktion för nya medarbetare
- Ekonomiadministration så som fakturahantering och kassarapporter.
- Administrera inköp hantering av beställningar av varor och tjänster till verksamheten.
- Övrigt förekommande administrativa uppgifter.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning med administrativ inriktning eller likvärdig kunskapsnivå förvärvat på annat sätt. Du har tidigare erfarenhet av administrativt arbete i en roll som chefsstöd. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i offentlig förvaltning samt om du har kunskap om stadens IT stöd så som Personec, Agresso och Visma Proceedo, samt mycket god kunskap i officepaketets programvaror. Det är meriterande om du har kännedom om LOU samt ärende- och dokumenthantering.
En positiv och problemlösande attityd är centralt för dig och du brinner för att ge god service. Du är lyhörd för vad som behöver göras och har mycket god förmåga att skapa struktur i ditt arbete och för andra. Du tar dig an uppgifter snabbt och är flexibel när omständigheterna kräver det. Eftersom arbetet innebär kontakt med chefer, medarbetare och andra stödfunktioner är det viktigt att du förstår vikten av att skapa och vårda relationer samt att du har förmåga att anpassa din kommunikation till den du möter.
ÖVRIGT
Intervjuer kommer att hållas mellan 9/6-15/6.
Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag:
Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.