Administratör till gymnasieantagningen inom Barn och utbildning

Administratör till gymnasieantagningen inom Barn och utbildning

Arbetsbeskrivning

Vill du bidra till en god service till örebroarna, ha ett stimulerande, utmanande och utvecklande jobb? Var med och gör skillnad!

Örebro kommun är en av Sveriges största arbetsgivare med 12 000 anställda. Vår ambition är att förenkla, förnya och förbättra inom alla våra verksamhetsområden. Det innebär utmaningar men också att du får möjlighet att utvecklas i din profession. Kommunstyrelseförvaltningen ska leda och samordna kommunens verksamheter samt, på uppdrag av kommundirektören, ansvara för kommunens övergripande och långsiktiga strategiska utveckling.

Om tjänsten
Vi söker en serviceinriktad och kvalitetsmedveten person som trivs i en administrativ roll. Du kommer att ingå i en grupp om fya personer som självständigt och i grupp arbetar med att hantera gymnasieantagning för hela länet både gällande kommunala och fristående gymnasieskolor. Arbetet är i huvudsak administrativt och bygger på att ha kommunikation och att serva våra sökande, vårdnadshavare och huvudmän. Vidare är service är en stor del av vårt arbete.  

Antagningen till gymnasieskolor utgår ifrån gällande lagstiftning och det är den som ligger till grund för vårt arbete. Vi arbetar i olika IT-system och antagningen sker digitalt. I arbetet ingår även att utvärdera antagningsprocessen och att vara delaktig i arbete med ständiga förbättringar av rutiner och arbetssätt.  

Verksamheten växer och förändras vilket innebär att vi behöver resursförstärka i olika enheter olika tidpunkter över året. Vi söker därmed en person som är flexibel och som kan tänka sig att bidraga där det behövs bäst utifrån verksamhetens behov. 

Huvudsakliga arbetsuppgifter

• självständigt och i samarbete med gruppen administrera årlig gymnasieantagning
• genomföra övrig administration som ingår i antagningsprocessen och inom arbetsområdet
• ha kontakt med sökande, vårdnadshavare, huvudmän och övriga samarbetspartners
• informera medborgare och samverkan med huvudmän
• ta fram statistik

Kompetenskrav


• adekvat gymnasieutbildning med inriktning administration eller ekonomi, alt adekvat YH-utbilning
• erfarenhet av administration
• goda datorkunskaper och van användare av Officepaketet

För att lyckas i rollen som administratör hos oss ser vi att du är trygg, flexibel, serviceinriktad och noggrann. Du besitter en god förmåga att kunna planera, organisera och prioritera arbetet på ett effektivt sätt. Du kommer att arbeta mycket med dokumentation och ha flera kontaktytor, vilket kräver att du har en god kommunikativ förmåga i både tal och skrift. Det är också viktigt att du kan jobba både självständigt och i team, samt kommer med nya idéer som du även kan motivera för andra för att se till att de genomförs.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Meriterande

• erfarenhet av administrativt arbete inom skolområdet
• erfarenhet av att producera informativa texter
• erfarenhet av arbete i en politiskt styrd organisation

Omfattning och tillträde
Anställningsform: tillsvidareanställning

Sysselsättningsgrad: 100% 

Tillträde: enligt överenskommelse

Antal tjänster: 1

Om arbetsplatsen
Myndighetsverksamheten är en del av Kommunstyrelseförvaltningen vars uppdrag är att följa upp och utveckla kommunen samt erbjuda ett effektivt stöd till alla nämnder och verksamheter. Myndighetsverksamheten har cirka 170 medarbetare som jobbar med myndighetsutövning, debitering, tillsyn och uppföljning. Avdelningen är under utveckling där vi jobbar för att rättssäkra processer som rör myndighetsutövning.

Övrig information
Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på orebro.se/jobb.

Intervjuer kommer att ske digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig.

Ansökan
Sista ansökningsdag är 15 februari.

Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Peter Örbring, Enhetschef
   019- 21 38 74
Kerstin Awad, Distriktsköterska
   019-21 49 44
Eva Cading, Enhetschef Barn och familj
   019-21 27 11
Ann-Sofie Vennerstrand, Rektor
   019-21 20 52
Emelie Rådström Sipinen, Enhetschef
   019-21 25 35
Peter Thermaenius, Rektor
   070-631 44 90
Mona Hansen, Förskolechef
   019-21 40 84
Johanna Gancarz, Utvecklingsledare
   019-21 32 23
Mona Öhrn, Kontorschef
   076-551 39 76
Anna Lorinius, Rektor
   019-21 49 67

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Örebro Kommun
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 februari 2021
  • Ansök senast: 15 februari 2021

Besöksadress

12345 12345 Örebro
None

Postadress

Box 30000
Örebro, 70135

Liknande jobb


Commercial Coordinator

Commercial Coordinator

20 september 2024

20 september 2024