OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du bidra till en god service till örebroarna, ha ett stimulerande, utmanande och utvecklande jobb? Var med och gör skillnad!
Örebro kommun är en av Sveriges största arbetsgivare med 12 000 anställda. Vår ambition är att förenkla, förnya och förbättra inom alla våra verksamhetsområden. Det innebär utmaningar men också att du får möjlighet att utvecklas i din profession. Kommunstyrelseförvaltningen ska leda och samordna kommunens verksamheter samt, på uppdrag av kommundirektören, ansvara för kommunens övergripande och långsiktiga strategiska utveckling.
Om tjänsten
Vi söker en serviceinriktad och kvalitetsmedveten person som trivs i en administrativ roll. Du kommer att ingå i en grupp om fya personer som självständigt och i grupp arbetar med att hantera gymnasieantagning för hela länet både gällande kommunala och fristående gymnasieskolor. Arbetet är i huvudsak administrativt och bygger på att ha kommunikation och att serva våra sökande, vårdnadshavare och huvudmän. Vidare är service är en stor del av vårt arbete.
Antagningen till gymnasieskolor utgår ifrån gällande lagstiftning och det är den som ligger till grund för vårt arbete. Vi arbetar i olika IT-system och antagningen sker digitalt. I arbetet ingår även att utvärdera antagningsprocessen och att vara delaktig i arbete med ständiga förbättringar av rutiner och arbetssätt.
Verksamheten växer och förändras vilket innebär att vi behöver resursförstärka i olika enheter olika tidpunkter över året. Vi söker därmed en person som är flexibel och som kan tänka sig att bidraga där det behövs bäst utifrån verksamhetens behov.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
• självständigt och i samarbete med gruppen administrera årlig gymnasieantagning
• genomföra övrig administration som ingår i antagningsprocessen och inom arbetsområdet
• ha kontakt med sökande, vårdnadshavare, huvudmän och övriga samarbetspartners
• informera medborgare och samverkan med huvudmän
• ta fram statistik
Kompetenskrav
• adekvat gymnasieutbildning med inriktning administration eller ekonomi, alt adekvat YH-utbilning
• erfarenhet av administration
• goda datorkunskaper och van användare av Officepaketet
För att lyckas i rollen som administratör hos oss ser vi att du är trygg, flexibel, serviceinriktad och noggrann. Du besitter en god förmåga att kunna planera, organisera och prioritera arbetet på ett effektivt sätt. Du kommer att arbeta mycket med dokumentation och ha flera kontaktytor, vilket kräver att du har en god kommunikativ förmåga i både tal och skrift. Det är också viktigt att du kan jobba både självständigt och i team, samt kommer med nya idéer som du även kan motivera för andra för att se till att de genomförs.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Meriterande
• erfarenhet av administrativt arbete inom skolområdet
• erfarenhet av att producera informativa texter
• erfarenhet av arbete i en politiskt styrd organisation
Omfattning och tillträde
Anställningsform: tillsvidareanställning
Sysselsättningsgrad: 100%
Tillträde: enligt överenskommelse
Antal tjänster: 1
Om arbetsplatsen
Myndighetsverksamheten är en del av Kommunstyrelseförvaltningen vars uppdrag är att följa upp och utveckla kommunen samt erbjuda ett effektivt stöd till alla nämnder och verksamheter. Myndighetsverksamheten har cirka 170 medarbetare som jobbar med myndighetsutövning, debitering, tillsyn och uppföljning. Avdelningen är under utveckling där vi jobbar för att rättssäkra processer som rör myndighetsutövning.
Övrig information
Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på orebro.se/jobb.
Intervjuer kommer att ske digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig.
Ansökan
Sista ansökningsdag är 15 februari.
Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Peter Örbring, Enhetschef
019- 21 38 74
Kerstin Awad, Distriktsköterska
019-21 49 44
Eva Cading, Enhetschef Barn och familj
019-21 27 11
Ann-Sofie Vennerstrand, Rektor
019-21 20 52
Emelie Rådström Sipinen, Enhetschef
019-21 25 35
Peter Thermaenius, Rektor
070-631 44 90
Mona Hansen, Förskolechef
019-21 40 84
Johanna Gancarz, Utvecklingsledare
019-21 32 23
Mona Öhrn, Kontorschef
076-551 39 76
Anna Lorinius, Rektor
019-21 49 67