OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du sugen att börja på ett nytt jobb? Ett jobb där du jobbar administativt och därmed underlättar för omvårdnadspersonalen att ta hand om våra hyresgäster på ett så bra sätt som möjligt? Välkommen med din ansökan till oss på Hagagården!
Om tjänsten
Som administratör på Hagagården fyller du en viktig roll då du är en central del i att få verksamheten att gå runt. Genom att vara den som exempelvis säkerställer att personal finns på plats, att möten dokumenteras och att scheman läggs, blir du den person som övriga professioner är beroende av. Du arbetar nära samtliga professioner på boendet men extra nära enhetschefen.
Exempel på arbetsuppgifter:
• schemaläggning
• bemanning av verksamheten genom att exempelvis ringa in vikarier
• fakturahantering
• beställning av varor
• dokumentation och arkivering
• känna till och följa verksamhetens gällande lagar, policys och rutiner
Om arbetsplatsen
Hagagården är ett vård- och omsorgsboende beläget i idylliska Glanshammar, cirka 1,5 mil från Örebro. Vi har 32 platser varav 19 platser med demensinriktning och 13 platser med inriktning somatik. I närheten ligger Hjälmaren med det vackra Ässundet. Vi arbetar utifrån Örebro kommuns värdegrund med individens behov i centrum (IBIC). Vår ambition är att ge våra hyresgäster en trygg och meningsfull tillvaro med utgångspunkt från den boendes individuella behov, där vården och omsorgen anpassas utifrån det.
Du kan läsa mer om vår verksamhet här: orebro.se/hagagarden
Kvalifikationer
För att passa som administratör hos oss behöver du vara trygg, stabil och kunna prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt. Arbetet innefattar mycket kontakt med andra människor vilket ställer krav på din förmåga att arbeta bra med andra människor, vara tillmötesgående i ditt bemötande samt kunna vara utåtriktad och underhålla relationer. Det är även av vikt att du kan se på relationer i sitt rätta perspektiv och skilja på vad som är personligt och professionellt. En arbetsdag kan också snabbt ändra sig och för att hantera det på ett bra sätt behöver du ha lätt för att anpsassa dig till ändrade omständigheter och snabbt ändra ditt förhållningssätt.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Krav:
• adekvat gymnasieutbildning eller YH-utbildning inom för tjänsten relevant område, så som administration, ekonomi eller vård- och omsorg, alternativt annan inriktning som arbetsgivaren bedömer likvärdig
• erfarenhet av arbete som administrativ assistent eller administratör
• erfarenhet av schemaläggning
• erfarenhet av bemanning
Meriterande:
• erfarenhet av arbete inom vård och omsorg
• erfarenhet av verksamhetssystemen Treserva, Medvind, Raindance och/eller Personec
Omfattning och tillträde
Anställningsform: tillsvidareanställning
Sysselsättningsgrad: 100%
Tillträde: enligt överenskommelse
Antal tjänster: 1
Övrig information
Första intervju sker digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig.
Innan du erbjuds en anställning inom vård- och omsorgsarbete behöver du visa upp registerutdrag ur belastningsregistret.
Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på www.orebro.se/jobb.
Ansökan
Sista ansökningsdag är den 11 september.
Välkommen med din ansökan!
Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter
Kontaktpersoner på detta företaget
Peter Örbring, Enhetschef
019- 21 38 74
Kerstin Awad, Distriktsköterska
019-21 49 44
Eva Cading, Enhetschef Barn och familj
019-21 27 11
Ann-Sofie Vennerstrand, Rektor
019-21 20 52
Emelie Rådström Sipinen, Enhetschef
019-21 25 35
Peter Thermaenius, Rektor
070-631 44 90
Mona Hansen, Förskolechef
019-21 40 84
Johanna Gancarz, Utvecklingsledare
019-21 32 23
Mona Öhrn, Kontorschef
076-551 39 76
Anna Lorinius, Rektor
019-21 49 67