Administratör till häktet Malmö

Administratör till häktet Malmö

Arbetsbeskrivning

Kriminalvården växer – vi bygger nytt, bygger om och bygger till och söker nu nya medarbetare. Vårt viktigaste mål är att minska återfall i brott – att bryta den onda cirkeln. Lyckas vi med det blir samhället tryggare och säkrare för alla. Vi är den myndighet som ansvarar för anstalter, frivård, häkten och klienttransporter.

Häktet Malmö med 139 häktesplatser är ett av Sveriges fem säkerhetshäkten. Häktet har nio olika avdelningar och tar i huvudsak emot häktade med restriktioner. Häktet har bland annat en säkerhetsavdelning som arbetar med säkerhetsklassade intagna, en tillsynsavdelning och en ungdomsavdelning som arbetar särskilt med att bryta isoleringen för ungdomar upp till 21 års ålder. Häktet Malmö ingår tillsammans med häktet Trelleborg, 33 platser, i verksamhetsområde Malmö Häkte.

ARBETSUPPGIFTER
Som administratör på häktet Malmö är din huvuduppgift att ansvara för post, bud och pakethantering inom Malmö. Du utgör även en viktig servicefunktion med kontorsstöd till häktesledningen. Arbetsuppgifterna består av att vara ansvarig för inköp, beställningar, fakturahantering, ärendebevakning, inventering, diarieföring samt diverse andra arbetsuppgifter i samverkan med övriga anställda administratörer på häktet. Administratörsfunktionen måste alltid vara bemannad under vardagar, i arbetsuppgifterna ingår daglig bevakning av telefon, mail och fax.


KVALIFIKATIONER
Krav
• Fullständig gymnasiekompetens i form av slutbetyg/gymnasieexamen, gärna med kontorsadministrativ eller ekonomisk inriktning eller annan utbildning i kombination med relevant erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
• Goda IT-kunskaper.
• Goda kunskaper i svenska språket i såväl tal som skrift.
• B-körkort.

Meriterande
• Erfarenhet av administrativt arbete inom offentlig förvaltning.
• Erfarenhet av diarieföring.
• Kunskap om Kriminalvårdens administrativa system UBW, KVR, Platina och Heroma
• Kriminalvårdens grundutbildning


ÖVRIGT
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetande.
Säkerhetskontroll kommer att föregå beslut om anställning. Vissa befattningar är placerade i säkerhetsklass och då kommer en säkerhetsprövning med registerkontroll att genomföras innan beslut om anställning fattas. För tjänster med högre säkerhetsklass behöver du vara svensk medborgare, men får gärna ha utländsk bakgrund.

Kriminalvården strävar efter en jämn könsfördelning och ökad mångfald.

För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771- 693 693. Frågor om specifika jobb besvaras av den kontaktperson som anges i annonsen. Vi tar inte emot ansökningar i pappersform eller per e-post.

Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av rekryteringsannonser. Kriminalvården har upphandlade avtal.

Kontaktpersoner på detta företaget

Personalassistent Henrik Wall-Horgen
040-692 69 04
Kriminalvårdschef Stefan Karström
044-785 15 70
Kriminalvårdsinspektör Nina Meijer
044-785 16 21
Tf kriminalvårdsinspektör Nina Björkman
044-785 16 47
Regional sjukvårdssamordnare Marie-Louise Lindén
040-692 69 50
Rektor för Klientutbildningen, Region Syd Irene Sehlin
040-692 69 18
Rektor Tommy Nyman

Tf Kriminalvårdsinspektör Håkan Ehrnborn
0411-351358
Kriminalvårdschef Andreas Wallin
0411-351443
Kriminalvårdsinspektör Håkan Ehrnborn
0411-351358

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Kriminalvården, A/H Region Syd
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 februari 2022
  • Ansök senast: 9 mars 2022

Besöksadress

21141 MALMÖ
None

Postadress

Storg. 5
MALMÖ, 21141

Liknande jobb


27 december 2024