Administratör till Hälsoskyddsenheten på Miljökontoret

Administratör till Hälsoskyddsenheten på Miljökontoret

Arbetsbeskrivning

Vi söker en driven, strukturerad och erfaren administratör som drivs av att få saker att fungera på ett smidigt sätt i en organisation. Då är detta tjänsten för dig! Hos oss på Miljökontoret får du utmaningar och en möjlighet att driva våran förvaltning framåt.

Om tjänsten 
I rollen som administratör hos oss ingår du i en arbetsgrupp där du tillsammans med 12 miljö-och hälsoskyddsinspektörer kommer att få ta ansvar för att vara stöd till enheten och vara med och driva vår utveckling framåt. Hälsoskyddsenheten arbetar med både tillsyn av små avlopp och tillsyn av hälsoskyddsverksamheter. Stor del av administratörstjänsten går ut på att strukturera och skapa bra förutsättningar för miljö-och hälsoskyddsinspektörerna.

Som administratör hos oss kommer du att få eget ansvar för delar av vår administration och du förväntas driva och utveckla dina arbetsuppgifter på ett självständigt sätt.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
Du kommer löpande att arbeta med diarieföring i vårt verksamhetssystem Ecos och i det kommungemensamma ärendehanteringssystemet W3D3. Du kommer att ha ett särskilt ansvar för att planera, göra utskick och avlasta miljö-och hälsoskyddsinspektörerna i de administrativa arbetsuppgifterna.

Kompetenskrav

• gymnasieutbildning
• erfarenhet av registrering/diarieföring
• erfarenhet av kund-/medborgarkontakt i arbetet
• erfarenhet av arbete i en politiskt styrd organisation

Som administratör är du serviceinriktad och har en förmåga att planera det egna arbetet. Ditt arbetssätt präglas av ett ordningssinne och noggrannhet samt en förmåga att anpassa dig efter ändrade förutsättningar. För att lyckas i rollen krävs det att du har lätt att arbeta självständigt såväl tillsammans med andra. Vidare behärskar du det svenska språket på ett sätt så att du kan kommunicera med medarbetare samt skriftligt dokumentera det som verksamheten kräver.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Övrigt meriterande

• erfarenhet av GDPR
• goda datakunskaper, särskilt i Microsoft Excel

Omfattning och tillträde
Anställningsform: vikariat

Sysselsättningsgrad: 100%

Tillträde: Enligt överenskommelse - tom 9 Februari 2024

Antal tjänster: 1

Om arbetsplatsen
Din arbetsplats kommer vara i Citypassagen, ett av kommunens modernaste kontor. Lokalerna är aktivitetsbaserade och vi har ett bra digitalt stöd för att kunna utföra vårt arbete. Citypassagen ligger intill centralstationen vilket möjliggör goda möjligheter till pendling.

Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på www.orebro.se/jobb.

Övrig information
Intervjuer kan komma att ske digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig.

Ansökan
Sista ansökningsdag är 26 September.

Välkommen med din ansökan!



Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter

Kontaktpersoner på detta företaget

Peter Örbring, Enhetschef
   019- 21 38 74
Kerstin Awad, Distriktsköterska
   019-21 49 44
Eva Cading, Enhetschef Barn och familj
   019-21 27 11
Ann-Sofie Vennerstrand, Rektor
   019-21 20 52
Emelie Rådström Sipinen, Enhetschef
   019-21 25 35
Peter Thermaenius, Rektor
   070-631 44 90
Mona Hansen, Förskolechef
   019-21 40 84
Johanna Gancarz, Utvecklingsledare
   019-21 32 23
Mona Öhrn, Kontorschef
   076-551 39 76
Anna Lorinius, Rektor
   019-21 49 67

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Örebro Kommun
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 september 2022
  • Ansök senast: 26 september 2022

Besöksadress

12345 12345 Örebro
None

Postadress

Box 30000
Örebro, 70135

Liknande jobb


Administratör till Anstalten Västervik

Administratör till Anstalten Västervik

9 januari 2025

Amanuenser i datateknik

Amanuenser i datateknik

16 december 2024

Mittuniversitetet söker projektassistent i statsvetenskap

Mittuniversitetet söker projektassistent i statsvetenskap

9 januari 2025