OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Information om uppdraget Vi söker dig som arbeta med ett spännande och varierande arbete som addministratör till en hamnagent. Vår kund är en agent för ett flertal rederier som anlöper Stockholm. I samband med anlöp skall vissa myndigheter underrättas där särskilda dokument skall fyllas i. Vidare så sker det en kontakt med bl.a. tullverk och hamnföreträdare. Som agent är man också rederiets/fartygets kontakt i det land man anlöper vilket leder till att du kan få en mängd förfrågningar av olika slag, allt ifrån att en anställd på fartyget behöver komma i kontakt med tandläkare till att en detalj på fartyget behöver repareras och att man då måste hjälpa till med kontakter. Du kommer att vara behjälplig i arbetet med dokumentation och kontakten med fartygen. Krav på person Det här jobbet passar dig som har möjlighet att börja jobba omgående och som är tillgänglig på heltid under 1-2 veckor. Eventuellt kommer det finnas möjlighet till förlängning. Det är viktigt att du är initiativtagande och har skinn på näsan för att kunna sätta dig in i arbetsuppgifterna. Körkort och goda kunskaper i engelska är ett krav, vidare är det viktigt att du är serviceinriktad och har god administrativ förmåga. Då det kan förekomma visst helgarbete kommer man att kunna ta ut detta i kompledigt under vardagar. Start: Omgående Omfattning: Heltid 1-2 veckor Arbetstid: varierande, dagtid Plats: Gärdet Lön: Timlön 101,50:-/ h (semesterersättning tillkommer