Administratör till Handelsbanken! 📟

Arbetsbeskrivning

Om tjÀnsten

Operations (HCO) Àr en del av Handelsbanken Capital Markets och Àr uppdelad i tvÄ omrÄden, FöretagsaffÀren och AktieaffÀren. HCOX, som de nu söker en kollega till, Àr en del av FöretagsaffÀren.

PÄ HCOX jobbar de med affÀrsstöd och administration för bankens valutavÀxlingar (FX), deposits och korta krediter (MM). De sÀtter upp kunderna i systemen, följer affÀrsflödet post-trade och bevakar att banken Àr överens med motparten om affÀrsdetaljerna. De Àr uppdelade pÄ tvÄ grupper, Kund och Interbank.

Alla medarbetare pÄ teamet jobbar parallellt och aktivt i flera olika system, med varierande dagliga rutiner, en hel del telefonsamtal och löpande utredningsfrÄgor.

Arbetet Àr stimulerande, utmanande och vÀldigt förÀnderligt. Du som söker behöver vara öppen för att stÀllas inför nya uppgifter och situationer kontinuerligt. Ofta hÀnder mycket samtidigt och man mÄste hjÀlpas Ät inom teamet och prioritera om i sin egen arbetsordning, men man behöver Àven kunna hantera lugnare perioder med bibehÄllen fokus.

Teamets arbetstider Àr relativt hÄrt styrda av valutamarknaden och det kan Àven innebÀra schemalagt arbete pÄ obekvÀma arbetstider och röda dagar. De har daglig kontakt och bra samarbete med bankens valutahandlare, motparter (bÄde banker och företag), utlandsbetalningar, nostro och positionsbord.

Det hÀr ett konsultuppdrag dÀr du blir anstÀlld av Wrknest och jobbar pÄ Handelsbanken.



Dina framtida arbetsuppgifter

Den huvudsakliga uppgiften Àr affÀrsstöd och administration för bankens valutavÀxlingar (FX), deposits och korta krediter (MM). Detta innebÀr varierande arbetsuppgifter som kan Àndras frÄn dag till dag.

Vi söker dig som har



- Svenska och engelska i bÄde tal och skrift
- Erfarenhet av betalningsflöden
- Service-erfarenhet




Vi ser det som meriterande

- Erfarenhet frÄn utlandsbetalningar

Vid denna rekrytering lÀgger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper, dÄ de Àr avgörande för hur du kommer att lyckas i rollen och företaget. Vi förstÄr att man inte kan allting frÄn början - men du ska ha en vilja att lÀra dig! DÀrför söker vi dig som Àr resultatinriktad, bra pÄ att samarbeta och sjÀlvgÄende. Som person Àr du Àven noggrann i ditt arbete och serviceinriktad i din kontakt med kunder och kollegor.

Övrig information

Start: OmgÄende

Plats: Stockholm

Omfattning: Heltid

AnstÀllningsform: Konsult

Sök gÀrna sÄ snart som möjligt dÄ vi jobbar med löpande urval.



- En bakgrundskontroll kan komma att genomföras pÄ slutkandidat.


Om Wrknest

PÄ Wrknest gör vi inte som alla andra. Vi tror pÄ att hela tiden vÄga se nya möjligheter och tÀnka nytt. NÀr vi startade var det för att utmana gamla sÀtt att rekrytera pÄ.

Vi lever i en tid av snabb digital utveckling. Kunskap behöver förnyas kontinuerligt för att vara aktuell. DÀrför gÀller det att kunna stÀlla om snabbt. Det hÀr gör att vi inte enbart tittar pÄ kandidatens CV vid en rekrytering. IstÀllet ser vi till den samlade potentialen och erbjuder individanpassad upskilling. PÄ sÄ vis kan vi snabbt matcha de kunskapsbehov som finns just nu.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Wrknest
  • 1 plats
  • 6 mĂ„nader eller lĂ€ngre
  • Heltid
  • Fast mĂ„nads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 september 2022
  • Ansök senast: 18 februari 2023

Liknande jobb


Personalplanerare

Personalplanerare

14 november 2024

13 november 2024

11 november 2024