administratör till Helsingborg

administratör till Helsingborg

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Har du ett intresse för transport och logistik? Har du gymnasieutbildning och goda
datakunskaper? Är du engagerad, ordningsam och serviceinriktad? Då kan det vara just dig vi letar efter! Vi söker just nu en administratör på heltid till en av våra kunder inom transport-och logistikbranschen i Helsingborg.


Uppdraget  är på heltid, startar i slutet av augusti och pågår under 6 månader med god möjlighet till förlängning. Arbetet är förlagt under dagtid.

För det här uppdraget blir du anställd av Randstad och uthyrd som konsult. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.

Ansvarsområden
Som administratör hos vår kund kommer du arbeta i terminalen med olika administrativa arbetsuppgifter inom transport och logistik. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat innebära att:
Administrera alla terminalbehandlade sändningar
Följa upp chaufförer samt sammanställa olika rapporter slutet av dagen.
Bevaka sändningar i vårt interna system.
Ha kontakt med åkerier
Övriga administrativa arbetsuppgifter vid behov


Kvalifikationer
Gymnasieutbildning
Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
Goda datakunskaper och färdigheter.
Truckkort



Meriterande är om du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter sedan tidigare och/eller utbildning inom relevant område.

Vi söker en person som vill vara med och skapa en god arbetsmiljö, tar initiativ och som sprider en positiv energi omkring sig. Som person ser vi gärna att du har en hög förmåga att ge bästa möjliga service genom en god kommunikationsförmåga och engagemang. Vidare samarbetar du bra tillsammans med dina medarbetare. Det är även viktigt att du är ansvarsfull, ordningsam och självgående i ditt arbete. Du driver ditt arbete framåt på egen hand och tar egna initiativ. För den här rollen kommer vi lägga stor vikt vid personlig lämplighet. För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Ansökan
Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta:
Camilla Olsson, Konsultchef, camilla.olsson@randstad.se

Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 september 2022
  • Ansök senast: 9 oktober 2022

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


Redovisningsassistent

Redovisningsassistent

20 december 2024