Administratör till Hemtjänst centrum

Administratör till Hemtjänst centrum

Arbetsbeskrivning

Enköpings kommun är arbetsplatsen för dig som vill vara med och skapa det långsiktigt goda samhället. Här får du möjlighet till personlig utveckling samtidigt som du får chansen att göra verklig skillnad för alla som lever och verkar i Enköping. Vi förutsätter att du är kompetent, vetgirig och redo att axla ett stort ansvar. Vilka goda idéer vill du vara med och förverkliga?

Vill du veta mer om oss som arbetsgivare? Titta in på vår jobbsida: https://jobb.enkoping.se

Inom vård- och omsorgsförvaltningen arbetar vi enligt det salutogena förhållningssättet för att ta tillvara och stärka de resurser personer har. Vi ansvarar för äldreomsorg och stöd till personer med funktionsnedsättningar. Som medarbetare hos oss arbetar du nära människor för att skapa en meningsfull och trygg vardag.

ARBETSUPPGIFTER
Vi söker just nu en administratör till Hemtjänst centrum. Om du gillar att ha många bollar i luften och vara navet i en spännande verksamhet, då kan du vara den vi söker! Du är med och bidrar till att skapa de bästa förutsättningarna för att våra medarbetare.

På Hemtjänst centrum är ni två administratörer som hjälps åt. I arbetet ingår t ex att ge administrativt stöd till chefer och övrig personal, hantera beställningar, fakturor och felanmälningar, beställa behörigheter, ansvara för nycklar, bilar, telefoner, cyklar, datorer, personalakter, skriva minnesanteckningar och protokoll. Mycket händer under en dag och man kan inte riktigt förutse allt, du behöver vara flexibel och gilla när det händer saker.

Hemtjänst centrum är indelad i fem områden och alla lokaler ligger i centrala Enköping. Vi har ansvar för hemtjänst dag och natt samt trygghetslarm dygnet runt. Som administratör samverkar du dagligen med olika aktörer internt och externt och en bra samarbete är avgörande för att du ska lyckas i ditt uppdrag.

Hemtjänst är en lagstyrd verksamhet som möjliggör för människor att bo kvar hemma så länge som möjligt och med hjälp av våra insatser leva ett självständigt liv. Vi arbetar med stöd till främst äldre personer i deras hem och med utgångspunkt i myndighetsbeslut. Flera kunder har även hälso- och sjukvårdsinsatser. Vi har ett starkt kundperspektiv i allt vi gör och som administratör på Hemtjänst centrum behöver du förstå vem vi ytterst är till för.

KVALIFIKATIONER
Det är ett krav att du har en gymnasieexamen, gärna med inriktning administration.
Du har erfarenhet av administrativt arbete, gärna inom vård & omsorg/hemtjänst/äldreomsorg.
Du har erfarenhet och är duktig på att arbeta i olika system och det är meriterade om du har arbetat i systemen Lifecare, Procapita, Proceedo och Medvind.
Du behärskar svenska i tal och skrift.

Personliga förmågor: Du är trygg, stabil och har god självinsikt. Du ser relationer i sitt rätta perspektiv, skiljer på det personliga och professionella. Du är flexibel i ditt förhållningssätt och har en förmåga att anpassa dig till olika situationer. Du tar ansvar för din uppgift, är duktig på att planera ditt arbete och kan ta beslut självständigt. Du arbetar bra med andra människor, relaterar dig till dem på ett lyhört och smidigt sätt. Du lyssnar, kommunicerar och löser konflikter på ett konstruktivt sätt. Du behåller lugnet i stressade situationer.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Varmt välkommen med din ansökan!

Det är av yttersta vikt att kunder och klienter inom Vård och omsorgsförvaltningens verksamheter kan känna trygghet i den omsorg som kommunen har ansvar för. Därför måste du visa upp ett utdrag från belastningsregistret innan erbjudande om anställning. Handläggningstiden för ett utdrag är cirka tre veckor och du beställer det själv via polisens webbplats. Beställ gärna utdraget samtidigt som du skickar in din ansökan så att du har allting klart om du går vidare i rekryteringsprocessen. Har du redan ett utdrag får det inte vara äldre än ett år.

Beställ ditt utdrag från belastningsregistret på polisens webbplats:
https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/kontrollera-dina-uppgifter-i-belastningsregistret/

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via länken för ansökan.

Dina ansökningshandlingar omfattas av offentlighetsprincipen och kan därför komma att lämnas ut som allmän handling efter en sekretessprövning. Vill du veta mer om hur Enköpings kommun generellt sett hanterar personuppgifter så finns mer information på vår hemsida.

För dig som har skyddad identitet så finns information om hur du söker tjänsten här:
https://enkoping.se/foretag-och-arbete/jobba-i-enkoping.html#box-Personuppgiftersamtskyddadidentitet

Har du frågor om systemet eller hur du ska göra din ansökan, kontakta Visma Recruit på 0771-693 693.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Kontaktpersoner på detta företaget

Resultatenhetschef Ann-Sofie Lund
0171-62 55 82
Arbetsledare Rose-Marie Lehnström
0171-62 56 87
Arbetsledare Jeanette Clasénius
0171-62 56 84
Resultatenhetschef Rasmus Sundström
0171-625582
Enhetschef Julia Englund
0171-626561
Enhetschef Rose Fares
0171-626818

Sammanfattning

Besöksadress

74580 Enköping
None

Postadress

Kungsgatan 42
ENKÖPING, 74580

Liknande jobb