OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I Äldre samt vård- och omsorgsförvaltningen gör vi insatser som leder till goda möten med dem vi är till för och med varandra. Med en kultur, förhållningssätt och styrning- och ledning i ständig utveckling skapar vi de bästa förutsättningarna.
Vi är ca 9 000 medarbetare som jobbar i hela staden och som gemensamt driver verksamheten varje dag. Vi har över 50 vård- och omsorgsboenden, 200 korttidsplatser, 30 öppna träffpunkter, hemtjänst till över 8 000 personer och hälso- och sjukvård till 15 000 personer varje år.
Vill du också jobba för en mer meningsfull vardag och service av högsta kvalitet för invånarna i Göteborg? Välkommen till en arbetsplats där vi bryr oss om varandra, arbetar tillsammans och tänker nytt. Vi är Göteborg.
ARBETSUPPGIFTER
Som administratör inom hemtjänsten arbetar du som uppdragsmottagare inom Socialtjänstprocessen samt Hälso- och sjukvårdsprocessen och koordinerar det dagliga arbetet. Andra delar av arbetet innehåller att korttidsbemanna och tillsammans med enhetschef planera medarbetares scheman så att verksamhetens behov täcks. Du arbetar i flera verksamhetssystem för att fullfölja våra processer på ett sätt som ger brukarna rätt service i rätt tid.
Under 2022 planerar vi en ny planerarorganisation.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har god dokumenterad vana att arbeta i Treserva som uppdragsmottagare samt av journalföring och dokumentation. Du har erfarenhet av att arbeta i verksamhetssystemen Phoniro och Kompanion-PluGo där du planerar och följer upp våra processer samt skapar rapporter och statistik.
Du behöver även ha erfarenhet av att arbeta i TimeCare, Multiaccess med att schemaplanera medarbetarnas arbetspass och följa upp samt skapa rapporter och statistik. Om du har tidigare erfarenhet av arbete i Personec är det meriterande då du som administratör är ett rapportstöd genom att säkra upp att rätt poster läggs in i Personec samt utbildar medarbetare i verksamhetssystemet.
För att passa i rollen ser vi att du kan på ett effektivt sätt identifiera och analysera kärnan i ett problem samt föreslå möjliga lösningar. Du har förmåga att se samband och kan dra logiska slutsatser utifrån begränsad och/eller komplex information.
Du visar respekt och hänsyn för dem du möter i din yrkesroll. Du utgår ifrån allas lika värde och skapar en god atmosfär i mötet. Du har en öppen och positiv attityd då du har brukarens/kundens behov som utgångspunkt för ditt agerande.
Du upprättar tydliga mål och planerar aktiviteter och projekt i god tid. Du använder tiden effektivt och arbetar systematiskt, organiserat och metodiskt. Du ser till att arbetet slutförs och följer upp resultatet.
Välkommen med din ansökan!
ÖVRIGT
Göteborgs Stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Vi arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering. Som medarbetare i äldre samt vård- och omsorgsförvaltningen erbjuder vi dig:
• Trygg anställning med goda anställningsvillkor
• Karriärmöjligheter
• Internutbildningar
• Spännande och meningsfulla arbetsuppgifter
• Introduktion vid nyanställning
• Heltid med möjlighet till deltid
• Friskvårdsbidrag, cykelbidrag samt andra rabatter och erbjudanden
När du söker jobb hos oss tar vi endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR.
Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag:
Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.