OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker en administratör!
Välkommen till Hemtjänsten!
Socialtjänsten i Tranås kommun består av sektionerna Särskilt boende, Hemtjänst, Stöd- och omsorg, Individ- och familjeomsorg samt Hälso och sjukvård. Hemtjänsten är indelad i olika hemtjänstenheter utifrån geografiska områden. Inom sektionen arbetar cirka 150 personer, framförallt undersköterskor. Ledningsgruppen för sektionen består av sektionschefen, enhetscheferna och våra administratörer.
Hemtjänsten i Tranås kommun har gjort många förbättringar under senaste åren för att kunna erbjuda en högkvalitativ och effektiv Hemtjänst. Ett exempel är att kommunens hemtjänstgrupper med dess chefer samt medarbetarna och chefer inom sektionen för Hälso och sjukvård har flyttat samman för att skapa ett bättre samarbete mellan vårdprofessionerna.Huset som enheterna utgår ifrån kallas för Vårdnavet och har en bra strategisk placering i Tranås med en trivsam innemiljö. I blickfånget framåt står utmaningar som Nära Vård reformen, arbeta för att förbättra kontinuiteten, att stärka undersköterskans roll samt att göra Hemtjänsten ännu mer attraktiv att arbeta i. Som del i ledningsgruppen blir du som administratör delaktig i detta arbete framåt.
ARBETSUPPGIFTER
Som Administratör utgör du en serviceinriktad stödfunktion för våra chefer inom hemtjänsten i arbetsuppgifter som dokumenthantering, ekonomi- och personaladministration samt bemanning och schemaläggning. Du har även det övergripande ansvaret för vår bilpark samt våra cyklar och nyckelskåp. Du sitter med våra två övriga administratörer på Vårdnavet och tillsammans verkar ni även som serviceinriktad supportfunktion för våra medarbetare och besökare.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en administrativ utbildning alternativt erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Tidigare arbete inom socialtjänst eller liknande verksamhet är meriterande. Du behöver ha god kunskap om schemaläggning och vara väl förtrogen med Heroma eller annat motsvarande lönesystem. I verksamheten använder vi oss av planeringsverktyget TES och det är därför meriterande om du har kunskap inom det. Vi ser det även meriterande om du har kunskap inom våra dokumentationssystem Magna Cura och Combine samt erfarenhet av fakturahantering då det ingår i tjänstens arbetsuppgifter.
Du är en serviceinriktad person med god kommunikativ förmåga i tal och skrift. Att planera och strukturera ditt eget arbete efter verksamhetens behov och jobba för goda resultat och god kvalitet kommer naturligt för dig. Eftersom det i tjänsten ingår samarbete med olika yrkesgrupper har du lätt att skapa goda relationer och du bidrar till ett välfungerande samarbetsklimat i verksamheten. Du behöver därför kunna kommunicera på ett lyhört och smidigt sätt. Du är duktig på att arbeta självständigt och du tar dig an arbetsuppgifter på ett kreativt och lösningsorienterat sätt. I rekryteringen lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet.
ANSTÄLLNING
Heltid, Tillsvidareanställning
Tillträde enligt överenskommelse
ANSÖKAN
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Tranås kommun använder vi rekryteringsverktyget Talent Recruiter. Vi ber dig därför skicka in din ansökan via Talent Recruiter genom att klicka på ansökningslänken i annonsen.
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare
jobbannonser.
LÖN
Individuell lönesättning tillämpas.
FACKLIG REPRESENTANT
Nås via kommunens växel, 0140-68100