OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Hörselvården är en sektion inom Öron-, näs- och halskliniken i Östergötland som ingår i Sinnescentrum.
Verksamheten är länsövergripande, och omfattar såväl länssjukvård som högspecialiserad vård. Här finns alla yrkeskategorier inom svensk hörselvård representerade. Arbetet bedrivs ofta i team med målsättningen att erbjuda diagnostik samt medicinsk, teknisk, pedagogisk och psykosocial hörselhabilitering/rehabilitering till patienter i alla åldrar utifrån deras individuella behov.
Arbetsuppgifter
Vi söker dig som vill arbeta som administratör på hörselvården. Dina arbetsuppgifter kommer främst vara hantering av väntelistor och remisser, bokningar, Tele Q, schemaläggning, telefonkontakter och hantera post. Arbetsuppgifterna innefattar även administrativt stöd till övriga medarbetare så som ta emot sjukanmälan samt andra vanligt förekommande administrativa arbetsuppgifter. Du kommer arbeta nära verksamheten, både inom den egna professionen och med andra yrkeskategorier.
Vi erbjuder dig arbete i ett härligt gäng av administratörer på hörselvården där vi har varierande arbetsuppgifter och omväxlande tempo.
Utbildning och erfarenhet
Krav för tjänsten är att du har erfarenhet av administrativt arbete samt arbetslivserfarenhet och/eller utbildningsbakgrund som av arbetsgivaren bedöms relevant för tjänsten. Du ska ha dokumenterade goda administrativa kunskaper samt god IT-kunskap. Meriterande är erfarenhet av Cosmic samt hantera personalärende i Heroma. Erfarenhet av öron-, näs- och halssjukvård och i synnerhet av Hörselvård är meriterande. Du har goda kunskaper i svenska språket i tal och skrift.
Personliga egenskaper
Vi söker dig som har god kommunikationsförmåga och ett professionellt förhållningssätt. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och söker dig som är noggrann, flexibel och har lätt att lära dig nya arbetsuppgifter och tar ansvar för arbetsuppgifterna. Du planerar, organiserar och prioriterar ditt arbete på ett effektivt sätt och på det sättet hålla uppsatta tidsramar. Du är tillmötesgående i ditt bemötande och har intresse, vilja och förmåga att hjälpa kollegor och patienter samt är lyhörd. Du har lätt för att samarbeta och kan anpassa dig till ändrade omständigheter. Ibland är det ett högt tempo på arbetet och om det händer en del oförutsedda händelser är det viktigt att du kan behålla ditt lugn och vara närvarande i patientkontakten genom att fokusera på rätt saker.
Varmt välkommen in med din ansökan! Om du behöver hjälp med att registrera i systemet, kontakta kundtjänst Stöd och service, 010-103 60 00, under kontorstid.
Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Region Östergötland har upphandlade avtal.