OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Statens servicecenters uppdrag är att erbjuda effektiv service till medborgare och myndigheter. Vi ansvarar för Sveriges lokala servicekontor där vi ger information och service från Skatteverket, Pensionsmyndigheten, Försäkringskassan och Arbetsförmedlingen. Vi bidrar även till en effektivare statsförvaltning genom att leverera administrativa tjänster och konsultstöd till statliga myndigheter inom ekonomi, lön och HR. Tillsammans är vi cirka 1500 anställda.
Servicekontoren finns över hela landet, från Trelleborg i söder till Kiruna i norr. Vårt huvudkontor finns i Gävle.
Hos oss får du bidra med din kompetens i arbetet för en effektivare statsförvaltning nära medborgaren.
HR finns på huvudkontoret i Gävle och stödjer verksamheten över hela landet i bland annat rekrytering, kompetensutveckling, verksamhetsövergång, arbetsmiljö, och rehabilitering, samt jämställdhet och likabehandling. Hela myndigheten är i stark tillväxt och utveckling och det gäller även HR. Vi har hela myndighetens bästa för ögonen när vi fokuserar på att utveckla och införa både nya och befintliga processer och verktyg. För oss är det viktigt att ta ansvar och våga utmana oss själva och verksamheten.
Vi arbetar tillsammans, uppskattar våra olikheter och har roligt. Vi arbetar i nytt fint öppet kontorslandskap på huvudkontoret i centrala Gävle. På HR-avdelningen är vi idag cirka 20 medarbetare.
Vi förstärker nu med en kollega som ska jobba tillsammans med vår befintliga administratör.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
I rollen som administratör hanterar du olika administrativa uppgifter inom HR-avdelningen så som hantering av inkommande post och personakter samt registrering i vårt lönesystem och rekryteringssystem. Du bidrar även genom att utveckla våra administrativa rutiner och genomföra utredningar.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
• Akademisk utbildning som arbetsgivaren bedömer som relevant
• Minst ett års erfarenhet av administrativt arbete
Vidare ska du ha följande förmågor:
• Att självständigt ta ansvar för dina arbetsuppgifter
• Att skapa struktur i ditt arbete
• Att säkerställa kvalitet
• God samarbetsförmåga då du arbetar nära kollegor
Dessutom är det meriterande om du har:
• Erfarenhet av den typ av arbetsuppgifter som ingår i tjänsten
Övrigt
Tjänsten är 100% och tillsvidare
Vi tillämpar vanligtvis sex månaders provanställning
Tillträde snarast efter överenskommelse
Tjänsten är placerad i Gävle
Välkommen med din ansökan innehållande CV och personligt brev senast den 24 april, 2022.
Vi planerar att hålla intervjuer 4-5 maj.
För att du ska få en så rättvis och korrekt bedömning som möjligt är det av stor vikt att du uppger år och månad för varje anställning samt en kort beskrivning av arbetsuppgifterna. Om den informationen inte framgår kan vi inte göra en korrekt bedömning av din kompetens och erfarenhet och du kan därför riskera att bli bortvald i urvalsprocessen.
Statens servicecenter verkar för en diskrimineringsfri arbetsplats med ökad mångfald och jämställdhet.
Vi har gjort medieval för våra annonser och undanber kontakter från medie- och rekryteringsföretag.