OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
HR-enheten har beviljats förstärkning för att arbeta med utveckling inom de områden som ingår i HR-enhetens uppdrag där arbetsmiljö och kompetensförsörjning är två viktiga fokusområden.
Med anledning av det söker vi nu en administratör som i första hand kommer att arbeta med löne- och bemanningsadministration. Tjänsten är heltid, tidsbegränsad under två års tid, med eventuell möjlighet till förlängning.
Om dig:
Vi söker dig med lägst gymnasieutbildning, alternativt högre utbildning, med inriktning lön, ekonomi, eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som lämplig för arbetsuppgifterna. Erfarenhet av löneadministration och bemanning är meriterande, men inte ett krav.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Som person är du lyhörd, har en hög servicekänsla och är lösningsorienterad. Samarbetsförmåga är viktigt då du kommer att arbeta nära dina kollegor, samtidigt som du också behöver trivas med ett självständigt arbete. Du är noggrann, kan arbeta under tidspress, har förmåga att lära nytt och anpassa dig till den utveckling och förändring som sker.
God IT-vana krävs. I dagsläget använder vi oss av Personec P, Timecare och Winlas.
Du behärskar engelska och svenska både skriftligen och muntligen. Vi är förvaltningskommun för finska och meänkieli och det är därför positivt om du kan något av dessa språk.
Dina arbetsuppgifter:
I din roll kommer du i första hand att arbeta med löne- och bemanningsadministration. I uppdraget ingår att svara på frågor och stötta och vägleda chefer och medarbetare, samt läsa in dig på de avtal och lagar som gäller på området.
Du kommer att ingå i HR-enheten, som idag består av en HR-strateg, en löneansvarig, en bemannings- och lönehandläggare samt HR-chef. Eftersom vi har ett nära samarbete med Haparanda Stad gällande löneadministrationen så har vi även kollegor på distans.
Anställningsvillkor:
Tjänsten är på heltid, tidsbegränsad under två års tid, med eventuell möjlighet till förlängning. Start snarast, enligt överenskommelse.
Upplysningar:
För mer information om tjänsten kontakta Lena Muskos, HR-chef, tfn 070-395 81 77, e-post: lena.muskos@overtornea.se
Facklig kontaktperson:
Kaarina Koski, Vision, tfn 070-261 89 85, e-post: kaarina.koski@overtornea.se
Ansökan:
Välkommen med din ansökan senast 16 december 2021. Du kommer att få en bekräftelse på att din ansökan kommit in. Skulle du inte motta en sådan bekräftelse inom ett par arbetsdagar ber vi dig att kontakta oss via vår växel: 0927-720 00.
Övrigt:
Vi har tobaksfri arbetstid. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Övertorneå kommun ligger i vackra Tornedalen i östra Norrbotten. Polcirkeln går genom kommunen i norr och kommungränsen i öst följer Torne älv. Vår kommun ingår i förvaltningsområdet för finska och meänkieli, två minoritetsspråk som talas flitigt av befolkningen. I den kommunala koncernen ingår Övertorneå kommun med cirka 500 medarbetare, samt tre kommunala bolag; Övertorneå Energi AB, Stiftelsen Matarengihem samt Övertorneå Värmeverk.