Administratör till HR-enheten

Administratör till HR-enheten

Arbetsbeskrivning

HR-enheten, Förvaltningsavdelningen
Är du strukturerad och kvalitetsmedveten med erfarenhet av HR-administration? Drivs du av att arbeta med varierande arbetsuppgifter och utveckling tillsammans med kompetenta medarbetare? Då kan du vara administratören för oss. Vi erbjuder ett ansvarsfullt och utvecklande arbete i en händelserik miljö.

Din arbetsdag. Sveriges morgondag.
Rollen som HR-administratör innebär i första hand att ge administrativt stöd till chefer och HR-kollegor inom de administrativa delarna av HR-arbetet. Exempel på arbetsuppgifter är att ansvara för löpande administration såsom personalbeslutshantering, följa upp ledigheter, kontrollera löneuppgifter, hantera sjukintyg samt ge administrativt stöd i rekryteringsprocesser. Arbetet är självständigt men präglas av många kontaktytor och ett nära samarbete med dina kollegor. Du kommer också att ingå i arbetsgruppen för HR-administratörer och på så sätt bidra till utvecklingen av arbetssätt och processer inom det personaladministrativa området i Regeringskansliet.

Regeringskansliets HR-enhet ansvarar för styrning, stöd, samordning och utveckling av Regeringskansliets arbetsgivarpolitik. Du kan läsa mer om vår verksamhet på www.regeringen.se.

Din bakgrund
Vi söker dig som har gymnasieexamen med godkända betyg och flerårig erfarenhet av att arbeta självständigt med kvalificerat HR-administrativt arbete med inslag av löneadministration från statlig myndighet. Har du erfarenhet av arbete med liknande arbetsuppgifter i Regeringskansliet är det en fördel. För att lyckas i rollen krävs mycket god kunskap i svenska språket i tal och skrift och mycket goda kunskaper om it, digitala verktyg och officepaketet.

Utbildning inom HR-administration, erfarenhet av arbete i ReachMee och Palasso samt kunskap om hantering av sekretessbelagt information är meriterande. Likaså är erfarenhet av arkivering och diarieföring meriterande. Utöver det ser vi gärna att du har medverkat i utvecklingsarbete för att digitalisera personaladministrativa processer.

Dina egenskaper
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och söker dig som är strukturerad, noggrann och flexibel. Eftersom arbetet präglas av många kontaktytor är det viktigt att du har en mycket god samarbetsförmåga. Arbetet kräver att du är kvalitetsmedveten. Vi förutsätter att du har en hög integritet och ett gott omdöme.

Övrigt
En eller flera tillsvidareanställningar med sex månaders inledande provanställning. Tillträde enligt överenskommelse. Befattningen är placerad i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas. Det finns en viss möjlighet att arbeta på distans utifrån verksamhetens behov. Du måste vara svensk medborgare, men får gärna ha utländsk bakgrund.

Är du intresserad?
Vill du veta mer om jobbet och vad vi erbjuder, kontakta Jessica Powalko, HR-chef eller Patricia Nordlånge, HR-handläggare. Fackliga kontaktpersoner är Johan Strokirk för Saco, Karina Åbom-Engberg för ST och Lars Vestberg för Seko. Du når samtliga via Regeringskansliets växel, 08-405 10 00. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Välkommen att registrera din ansökan i vårt rekryteringsverktyg senast den 13 februari 2023.

Regeringskansliets uppdrag är att stödja regeringen i dess arbete med att styra Sverige och förverkliga sin politik. Här arbetar 4 700 personer, varav 600 utomlands. Regeringskansliet välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Vi ser jämställdhet och mångfald som en styrka och tillgång och vi arbetar aktivt för att vara en arbetsplats fri från diskriminering. Förvaltningsavdelningen ansvarar för myndighetsövergripande frågor som förändrings- och förnyelsearbete, ekonomi, arbetsgivarfrågor, kompetensförsörjning, kommunikation, säkerhet, it, bibliotek, arkiv och registratur samt för den gemensamma servicen i Regeringskansliet.

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas  Engholm, Enhetschef
08-405 49 32
Bengt Gunnar Herrström, Saco
08-405 54 82
Per Anders Widell, ST
08-405 24 79
Ulrica  Gradin, Enhetschef
08-405 27 33
Annika Elmgart, Bitr. Enhetschef
08-405 2511
Bonde Svedberg, Personalhandläggare
08-405 45 60
Anita Engvoll, ST-RK
08-405 10 00
Carl van Duin, OF
08-405 10 00
Thomas Eneström, Saco-Fö
08-405 3967
Eva Corp, Kommunikationschef
08-405 50 35

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Regeringskansliet
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 februari 2023
  • Ansök senast: 13 februari 2023

Besöksadress

Jakobsgatan 24
None

Postadress

None
Stockholm, 10333

Liknande jobb


Personaladministratör

Personaladministratör

10 januari 2025

Bemanningsassistent till Avdelning Bäckenkirurgi 8

Bemanningsassistent till Avdelning Bäckenkirurgi 8

8 januari 2025