Administratör till ID-kontrollsektionen

Administratör till ID-kontrollsektionen

Arbetsbeskrivning

Vill du vara med och skapa samhällsnytta tillsammans med kunniga kollegor? Som administratör på Id-kontrollsektionen har du ett intressant och omväxlande administrativt arbete på sektionen med många olika kontakter.

Var med och gör samhället möjligt!  

Om jobbet

Du arbetar med administrativa uppgifter som varierar i omfattning och komplexitet. En del av arbetsuppgifterna innebär att du hanterar sektionens post och återbetalningar av ID-kortsavgifter samt administrerar överklagandeärenden, för minnesanteckningar under möten och hanterar idkortsförvaringen.

Vi arbetar teambaserat vilket innebär att du arbetar nära dina kolleger och att ni ger och får stöd av
varandra. I teamarbetet är ditt bidrag viktigt och du behöver ta ansvar och driva det gemensamma arbetet framåt. Vi arbetar även ständigt med att utveckla och förbättra vår verksamhet. Du behöver därför ha förmågan att delta i detta förändringsarbete parallellt med dina vanliga arbetsuppgifter. Du har flexibel arbetstid utifrån verksamheten och det är en självklarhet för oss att du ska ha balans mellan arbete och fritid.

Du tillhör Id-kontrollsektionen på bouppteckningsenheten på Folk- och fastighetsavdelningen, med
placering i Solna. På vår sektion är vi ca 21 kollegor.

Om dig

För att göra ett bra jobb och trivas hos oss på Skatteverket behöver du vara lyhörd, tänka nytt och ta ansvar. Du ska också leva upp till vår https://skatteverket.se/medarbetarpolicy.

I det här jobbet ska du:

- självständigt planera och driva ditt arbete framåt för att nå resultat
- vara hjälpsam och bemöta andra med vänlighet och respekt
- ha mycket god kommunikativ och skriftlig förmåga i svenska och engelska
- vara noggrann
- vara bra på att samarbeta och stötta andra för att nå gemensamma mål. 



Du ska även ha:

- en avslutad gymnasieutbildning
- minst 3 års aktuell arbetslivserfarenhet av relevant administrativt arbete
- god datorvana och mycket goda kunskaper i Officepaketet

Det är önskvärt att du har aktuell arbetslivserfarenhet av digitala arbetssätt och diarieföring, dokumenthantering och registrering inom statlig myndighet.

Bra att veta

Anställningen är tillsvidare och kan inledas med provanställning i sex månader.

En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. En säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) kan därför komma att genomföras före beslut om anställning. För en del av våra arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap.

På https://skatteverket.se/jobb kan du exempelvis läsa om vår samhällsbärande roll, fördelarna med att jobba hos oss och hur det går till när du söker våra jobb.

När du ansöker bifogar du ditt cv. Vi använder inte personligt brev i våra rekryteringar och du ska därför inte bifoga det i din ansökan.

Med anledning av covid-19 genomför vi tills vidare våra intervjuer via videolänk. Det är viktigt att vi tillsammans minskar risken för smittspridning.

Välkommen med din ansökan!

Skatteverket har en samhällsbärande roll. Vårt arbete berör alla privatpersoner och företag och genom vårt uppdrag bidrar vi till ett väl fungerande samhälle. Vår utveckling är kunddriven och vi samverkar med andra för att skapa effektiva lösningar. Tillsammans gör vi samhället möjligt.

Sammanfattning

Liknande jobb


5 november 2024

5 november 2024

5 november 2024