OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi är allt fler som väljer att bo i Uddevalla. Kommunen växer stadigt och har idag drygt 55 000 invånare. Här har vi hav, skog och fjäll nära inpå och dessutom ett rikt näringsliv som präglas av småföretagande och god samverkan.
I Uddevalla kommun strävar vi aktivt efter mångfald genom att värdesätta och rekrytera medarbetare med olika bakgrund. Vi bedriver ett aktivt hälsofrämjande arbete med målsättningen att vara en attraktiv arbetsgivare och en hälsofrämjande organisation. I mötet med andra människor är våra ledord öppenhet, respekt och professionalitet. Tillsammans arbetar vi för ett hållbart samhälle - för alla invånare.
Hjärtat i Bohuslän, liv, lust och läge ger livskvalitet!
Beskrivning
Sektion vuxen söker en administratör!
IFO sektion vuxen ansvarar för myndighetsutövning i form av biståndshandläggning inom SoL bistånd äldre, SoL bistånd socialpsykiatri och missbruk, samt LSS handläggning, avgiftshandläggning och färdtjänst.
Verksamhetens mål är att möta kommuninvånarnas behov av stödinsatser enligt Socialtjänstlagen, LSS och Färdtjänst.
Sektionen söker en administratör till den administrativa delen. Du kommer att arbeta som administrativt stöd mot sektionens arbetsområden samt ha egna ansvarsområden vilket innebär en central roll inom sektionen. Du arbetar tillsammans med en kollega som arbetar deltid.
Arbetsuppgifter
I arbetsuppgifterna ingår ansvar för receptionsarbete med mottagande av besökare och telefonsamtal samt posthantering till verksamheten. Ansvarsområdet omfattar även att vara personalredogörare, hantera fakturor och beställningar i ekonomisystemet, vara arkivansvarig för sektionen samt inneha övergripande ansvar för praktiskt stöd avseende lokaler/fastighet och teknisk utrustning som datorer, kopiator, fax, telefoner, fordon, övriga IT- administrativa verktyg och system. Uppdraget innebär att vara en samordnande funktion inom sektionen, ansvar och delaktighet i husansvaret avseende den fysiska arbetsmiljön.
Socialtjänsten inleder en övergång till E-arkiv, vilket kommer att bli ett av uppdragen, samt övrig digitalisering och verksamhetsutveckling.
Upprätthållande av god service i sina kontakter.
Kvalifikationer
Gymnasieutbildning, gärna med kompletterande utbildning inom administration från yrkeshögskola.
Erfarenhet av administrativt arbete. Vana att arbeta i IT-miljö med olika verksamhetssystem samt god kunskap om IT-administrativa verktyg och system. Du behöver ha förståelse för socialt verksamhetsområde med inriktning myndighetsutövning, vilket medför behov av viss kunskap inom lagstiftning, dokument och arkivhantering. Du behöver ha erfarenhet av dokumentation och dess medförande terminologi i språkbehandling samt tal och skrift.
Som person har du ett positivt förhållningssätt, är lätt att samarbeta med och tycker om en arbetssituation som präglas av många kontakter och ibland ett högt tempo under arbetsdagen. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
B-körkort krävs.
Anställning sker under förutsättning att erforderliga beslut fattas. För tjänster där arbetet innebär direkt och regelbunden kontakt med barn och ungdomar, samt för verksamhet inom LSS, vård- och omsorg, hälso-och sjukvård, psykiatrisk vård och missbruksvård, ska giltigt utdrag ur polisens belastningsregister visas upp alternativt lämnas in före anställning. Tänk på att det kan ta tid att få utdraget så beställ det i god tid för att rekryteringsprocessen inte ska fördröjas.
För dig som inte är medborgare inom EU/EES-området krävs arbetstillstånd, detta gäller inte dig som har permanent uppehållstillstånd. Arbetstillståndet ska uppvisas vid intervjutillfället.
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.