OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Skinnskattebergs kommun är beredd att formulera lockande erbjudanden till våra blivande medarbetare - utöver regelbunden kompetensutveckling och friskvårdsbidrag.
Vi värdesätter alla människors olikheter och allas vår förmåga att göra skillnad i samhället. Medarbetare beskriver oss ofta som en tillåtande organisation, där man får ta stort eget ansvar, utveckla och utvecklas samt arbeta lösningsfokuserat. Vi är en fullstor verksamhet i ett litet format som är beroende av medarbetarnas förmåga och drivkraft att agera med ett brett perspektiv på hela det kommunala uppdraget. Vi strävar därför alltid efter att ge god service och skapa professionella relationer både externt och internt.
Skinnskattebergs kommun tillhör finskt förvaltningsområde, varför kunskaper i det finska språket är meriterande.
Välkommen med din ansökan till Sveriges viktigaste jobb i Skinnskattebergs kommun!Verksamheten
Tjänsten är främst en del av individ- och familjeomsorgen som idag består av 5 socialsekreterare, 3 handläggare samt en enhetschef men kommer även ge administrativt stöd till andra enheter inom Socialförvaltningen. Vi är ett flexibelt team som är måna om att hjälpas åt, vi arbetar kontinuerligt med att utveckla vår verksamhet. Skinnskatteberg är en liten kommun vilket ger möjlighet till inflytande och större flexibilitet i arbetet med korta beslutsvägar. För oss är det mycket viktigt att du trivs hos oss och därför erbjuder vi dig bland annat kompetensutveckling, friskvårdsbidrag, flexavtal samt möjlighet till semesterväxling.
Vi vill gärna se just Din ansökan hos oss!
Arbetsuppgifter
I rollen som administratör kommer du att arbeta med löpande ärende- och dokumenthantering, samt sedvanliga adminstratörsuppgifter kopplat till flera enheter. Du kommer bland annat att ansvara för registrering och arkivering, uppdatera bemanningsschema, uppdatera manualer, löpande kontroller av ej verkställda beslut och rapportera dem till Socialt Ansvarig Samordnare (SAS), det är därför en fördel om du sedan tidigare är bekant med de lagar och regler som gäller inom IFO:s verksamhet.
Kvalifikationer
För att lyckas i tjänsten bör du ha tidigare erfarenhet av administrativt arbete, gärna inom offentlig sektor, samt god datavana. I din yrkesroll ska du kunna arbeta strukturerat enligt gällande rutiner och policys, ha ett gott ordningssinne samt lätt för samarbete inom och utanför den egna avdelningen. Du kan uttrycka dig väl på svenska i tal och skrift.
Arbetstid/Varaktighet
Tjänsten är tillsvidare, heltid med tillträde enligt överenskommelse. Intervjuer kan komma att ske under ansökningstiden. Provanställning kan komma att tillämpas.
Fackliga företrädare nås via kommunens växel, 0222- 51 55 00.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Kontaktpersoner på detta företaget
sektorschef Arne Hjorth
0222-451 23
VISION Raili Gustavsson
0222-45135
Personalchef Linda Ahlsén
0222-45189
Miljöinspektör Anna Jansson
0222-451 05
Miljöinspektör Mikael Eriksson
0222-451 09
Miljöinspektör Siv Björkbacka
0222-451 28
rektor Ylva Åkerberg
0222-451 26
Lärarförbundet Marianne Georgsson
0222-45199
sektorschef Per Österberg
0222-451 16
enhetschef Bodil Frölich
0222-45115