OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I Vingåkersbygden har vi nära till varandra, naturen och ett brett utbud av kultur- och fritidsaktiviteter året om. Här finns rika kulturmiljöer, goda kommunikationer från närliggande städer och landets största outlet för märkeskläder. Vingåkers kommun utvecklar bygden och den offentliga servicen för framtiden.
Individ och familjeomsorgen i Vingåker är en framåtsträvande arbetsplats. Vi strävar efter att vara en dynamisk arbetsplats i framkant och månar om vår arbetsmiljö.
Arbetet hos oss är både utmanande, stimulerande och varierande. Hos oss har vi en god teamkänsla och ett tydligt fokus på vår psykosociala arbetsmiljö med stöttande kollegor, nära till arbetsledning och extern handledning. Medarbetarna ges möjlighet att påverka sin arbetssituation genom arbetstidsanpassning och får tillfälle till återhämtning.
Idag består Individ och familjeomsorgen av IFO-chef, en reception samt team inom:
• Ekonomiskt bistånd
• Vuxen/missbruk
• Utredning barn och familj,
• Familjehemsutredning, öppenvård stöd och behandling samt,
• Äldre- och funktionshinderomsorg
ARBETSUPPGIFTER
Då en av våra medarbetare går vidare inom organisationen söker vi nu hennes ersättare till tjänsten som administratör hos oss på socialtjänsten IFO. Vi hoppas att du tillsammans med oss ska kunna vara en del av det administrativa stödarbetet i verksamhetens utvecklingsprocesser.
Tjänsten innebär ett dagligt och nära samarbete med socialsekreterare, handläggare, verksamhetschef och andra förekommande samarbetspartners både i förvaltningen, kommunen och externt.
I rollen som administratör förväntar vi oss att socialtjänstens tjänstemän på IFO får ett stöd i att inhämta och leverera korrekta underlag, för att underlätta de dagligt förekommande administrativa sysslorna. Du kommer att vara verksamhetens administrativa nav och vara behjälplig med beställningar och hantering av förekommande administrativa och praktiska arbetsuppgifter
I dina arbetsuppgifter ingår också:
- Uppföljande, kontrollerande och systematiskt arbete i vårt journalsystem TRESERVA
- Återsökning, framställan till externa instanser gällande förekommande ersättningar
- Inhämtande och utlämnande av handlingar till enskild och hantera sekretess i dessa ärenden
- Posthantering
- Fakturahantering/Effektuering
- Återsökning av moms
- Administrera underlag till lönehandläggare
- Statistiksammanställningar och rapporter på månadsbasis och vid begäran.
- Arkivering och hantering av akter
KVALIFIKATIONER
Rollen ställer höga krav på flexibilitet, eget initiativ och förmåga att självständigt kunna strukturera, prioritera och organisera arbetet. Vi ser att du som söker har ett stort intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger dig för att bidra till lösningar.
Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning inom ekonomi och administration eller annan utbildning som vi bedömer likvärdig. Erfarenhet av att ha arbetat med verksamhetssystemet TRESERVA är meriterande. God datavana är en förutsättning.
Som person ser vi att du behöver ha ett lösningsfokuserat förhållningssätt och ha god samarbetsförmåga.
Du behöver ha en god förmåga att administrera, koordinera och hantera olika arbetsuppgifter, samt vara uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande.
Rollen kräver att du har en god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska.
Tjänsten är en tillsvidareanställning som kan komma att inledas med 6 månaders provanställning.
ÖVRIGT
Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771-693 693.
Tillsättningen av tjänsten kommer grunda sig på de uppgifter du lämnar och därför är det av största vikt att du är noggrann när du fyller i din ansökan. Vingåkers kommun ser mångfald som en styrka. Vi välkomnar därför sökande med olika bakgrund
Vingåkers kommun gör aktiva val avseende annonseringsplatser, eventuellt stöd och urvalsmetoder inför varje rekrytering. När vi publicerat en annons kommer vi således inte att köpa tjänster eller annonser för en pågående rekrytering varför vi undanber sådana kontakter.
Kontaktpersoner på detta företaget
IFO chef Jenny Harknäs
0151-191 82
IFO chef Jenny Harknäs
0151-191 40
gruppledare Camilla Ahlmark
0151-19161
Biståndshandläggare Therese Berglind
0151-191 57
Socialsekreterare Åke Klemetz
0151-191 61