Administratör till individ- och familjeomsorgen, IFO

Administratör till individ- och familjeomsorgen, IFO

Arbetsbeskrivning

Du är välkommen till den lilla kommunen med närhet till det stora. Våra verksamheter speglas av ett stort engagemang bland medarbetarna, korta beslutsvägar och gemenskap. Vill du vara en del av detta är du varmt välkommen.




Sociala sektorn i Norbergs kommun bedriver individ-och familjeomsorg, äldreomsorg, omsorg för funktionsnedsatta och socialpsykiatri.

Dessa verksamheter är organiserade under var sin områdeschef. En sektorchef svarar för den övergripande ledningen och styrningen av sektorn och är närmaste chef för områdescheferna.

Nu söker vi en driven och ambitiös administratör till individ och familjeomsorgen. Enheten består av en områdeschef, 1:e socialsekreterare Barn och unga, 1:e socialsekreterare ekonomiskt bistånd/vuxenärenden, familjehemssekreterare, familjestödjare, stödcoach, samordnare mot våld i nära relation samt bistånds- och LSS handläggare. Till verksamheten tillhör även kommunens Arbetsmarknadsenhet.

I din roll som administratör kommer du att vara en viktig stödfunktion för de myndighetsutövande verksamheterna inom individ och familjeomsorgen, arbetsmarknadsenheten samt chefsstöd. Områdeschefen är din närmsta chef.

Du kommer att ingå i ett nätverk med andra administratörer där du får möjlighet att kompetensutvecklas och utveckla gemensamma arbetssätt tillsammans med dina administratörskollegor.

Arbetsuppgifter:

Arbetsuppgifterna består bland annat av att hantera ekonomiska underlag för externa placeringar, administration av domar, diarieföring, beräkningar av egenavgifter, placeringsavtal, fakturering delgivning och avslagsbeslut. I tjänsten ingår även att administrera ärenden i samverkan med andra myndigheter som polis, kronofogden och migrationsverket. Enklare faderskapsutredningar/godkännande ingår också samt visst personaladministrativt arbete.

Arbetsgruppen står inför utveckling och arbete pågår för att anpassa arbetsuppgifterna till behovet som förändras över tid. Du kommer att få vara med och utveckla administrativa processerna utifrån sektorns behov och möjlighet till effektivisering och förenklat förfarande.

Kvalifikationer:

Vi söker dig som har administrativ utbildning eller annan utbildning eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. . Vi ser gärna att du har erfarenhet från kommunal verksamhet.   Att ge god service och vara noggrann är en självklarhet för dig. Som administratör är det viktigt att du kan vara flexibel samtidigt som du planerar, organiserar och prioriterar ditt arbete på ett effektivt och självständigt sätt. Du har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift samt förmåga att sätta dig in i nya verksamhetssystem.

Personlig lämplighet värderas högt.

Goda erfarenheter av Microsoft Office program ser vi som en nödvändighet. Erfarenhet av Pro Capita, Unit4 och Public 360 är meriterande.

Vi erbjuder dig en trivsam arbetsmiljö med kunniga och engagerade kollegor. Verksamheten som är under utveckling ger dig möjlighet till utveckling och lärande. Friskvårdsbidrag ingår med 1000 kr per år. I tjänsten finns möjlighet att teckna avtal om flexibel arbetstid samt till enstaka dagars distansarbete efter överenskommelse med chef.

Sammanfattning

Liknande jobb


23 december 2024

Business Support

Business Support

20 december 2024

23 december 2024