Administratör till Ingram Micro!

Administratör till Ingram Micro!

Arbetsbeskrivning

Tjänstebeskrivning & erbjudande
Är du vår nya HR-administratör?

Vill du arbetat på ett stort och ledande företag inom värdeadderande tjänster i en intressant HR roll? Se hit!
PerformIQ söker nu för Ingram Micros räkning en HR-administratör för ett vikariat på ett år med goda chanser till förlängning.
Som HR-administratör kommer du att stödja bolagets HR-processer. Här får du chansen att vidga dina HR-kunskaper och arbeta i en bred roll där du bland annat kommer att:
- Administrera de anställdas tider i lönesystemet
- Hantera accesser till de anställda
- Rapportering och hantering av diverse personalfrågor
- Framtagning av arbetsbeskrivningar inom organisationen

Krav på person
Vi söker dig som är positiv, strukturerad och driven. Vi sätter även ett stort värde vid att du innehar ett starkt engagemang och att du trivs att arbeta i en administrativ roll. Vidare är du en serviceinriktad person som är van att arbeta i ett högt tempo med varierande arbetsuppgifter.
För att passa och göra succé i rollen ser vi gärna att du också har en god prioriteringsförmåga och lätt att samarbeta med andra då du kommer att arbeta nära och stötta dina kollegor i det dagliga arbetet. Det är också meriterande om du har någon eftergymnasial utbildning inom HR eller liknade eller tidigare erfarenhet av arbetat i en HR- eller administrativroll.

Övrigt
Start: Omgående
Omfattning: Ett vikariat på heltid under ett år med goda chanser till förlängning
Arbetstider: 08-17
Plats: Rosersberg
PerformIQ – rekrytering av personal med egenskaper från idrott/föreningsliv, är vår samarbetspartner och vi hänvisar eventuella frågor om tjänsten till Rekryteringskonsult Filip Lundström på filip.lundstrom@performiq.se. Skicka in din ansökan redan idag då intervjuer sker löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.
Välkommen med din ansökan!

Företagspresentation
Ingram Micro har som vision att vara Nordens ledande distributör inom värdeadderande tjänster och vi är en god bit på väg. Våra många år som klassisk IT-distributör har lärt oss vikten av ett starkt maskineri och välutvecklad logistik.
Med en marknad i ständig förändring och utvecklingen mot ett mer konsumtionsbaserat samhälle har vi en mycket viktig roll att fylla; att hjälpa våra återförsäljare och slutkunder att tillfullo utnyttja det tekniken lovar.
Idag kan vi erbjuda automatiserade plattformar i ett förstklassigt ekosystem som är anpassat för att möta framtidens teknikutveckling.

Sökord: administrator, koordinator, administratör, HR, admin


Övrigt



Om PerformIQ

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Lindmark

Sara Lindmark
0733-537521
Erica Owen

Caroline Gustafsson

Alexandra Berg

Sara Lindmark

Alva Grell

Mattias Söderberg

Petra Davidsson

Mattias Söderberg

Sammanfattning

  • Arbetsplats: PerformIQ Work AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 februari 2022
  • Ansök senast: 18 mars 2022

Besöksadress

Hyllie Boulevard 11, Limhamn
None

Postadress

Hyllie Boulevard 11
Limhamn, 21532

Liknande jobb


27 november 2024

Koordinator till bemanningsenheten

Koordinator till bemanningsenheten

26 november 2024

Bemanningsplanerare

Bemanningsplanerare

26 november 2024