OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
HORNBACH Byggmarknad AB
Dina arbetsuppgifter
Till huvudkontoret i Göteborg söker vi nu vår nästa medarbetare att bli en del av vår inköpsavdelning.
I rollen som administratör arbetar du brett med administration och dokumentation av olika slag. Du kommer även till viss del att arbeta med sortimentsundersökningar där du besöker våra konkurrenter och agerar företagets ögon utåt.
Tillsammans med inköpsavdelningen är du behjälplig med att bearbeta prisförfrågningar och fakturaavvikelser. Förbereda marknadsföringsunderlag samt sammanställa beställningsunderlag. Du kommer även jobba med dokumentation, administration och underhåll av vår artikeldatabas.
Din profil
Vi tror att du som söker trivs med att jobba med administration av varierande slag. Du arbetar strukturerat och har förmågan att kunna hantera flera arbetsuppgifter parallellt under stundtals högt tryck.
Du har god analytisk förmåga och trivs med uppgifter som ställer krav på att kunna analysera och bryta ner problem i mindre delar, se sammanhang och göra effektiva prioriteringar.
Du kommer att ha flera kontaktytor internt och det är viktigt att du strävar efter hög noggrannhet och goda resultat. Du trivs med ett högt tempo och med att arbeta i en dynamisk miljö med eget ansvar. Du är ansvarstagande, noggrann och vet att det är framgångsrikt att vara strukturerad och tänka ett steg före.
Arbetsuppgifterna föregår i en internationell miljö därför ser vi att du är trygg och bekväm med att tala och skriva på både svenska och engelska. Meriterande om du behärskar tyska. Mycket goda kunskaper i MS Office, med betoning på Excel är ett krav.
Har du tidigare erfarenheter inom bygg- eller detaljhandeln är meriterande.
Arbetstid/Varaktighet: Tillsvidare. Heltid 40 tim
Lön: Enligt överenskommelse.
Tillträde: Enligt överenskommelse.