OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
HORNBACH Byggmarknad AB
Dina arbetsuppgifter
Till huvudkontoret i Göteborg söker vi nu vår nästa medarbetare att bli en del av vår inköpsavdelning. Är du lösningsorienterad och har ett gott siffersinne? Är dessutom korsord det bästa du vet? Då kan du vara den vi söker.
I rollen som administratör arbetar du brett med administration och dokumentation av olika slag. Vidare är du analytisk, lösningsorienterad och har ett gott siffersinne.
Exempel på förekommande arbetsuppgifter
* Dokumentation, administration och underhåll av vår artikeldatabas
* Kontrollera faktura och underlag
* Bearbeta prisförfrågningar och fakturaavvikelser
* Förbereda marknadsföringsunderlag samt sammanställa beställningsunderlag.
Din profil
* Vi tror att du har tidigare administrativ erfarenhet
* Du är strukturerad och har förmågan att kunna hantera flera arbetsuppgifter parallellt under stundtals högt tryck
* Goda kunskaper i MS Office, med betoning på Excel och Powerpoint
* Du är noggrann och kvalitetsmedveten och håller en hög standard i ditt arbete
* Rollen kräver många olika kontaktytor som kräver hög kommunikativa förmåga
* Du uttrycker dig väl på svenska och engelska i tal och skrift, då det krävs i det dagliga arbetet
* Kunskaper i tyska är ett krav
* Tidigare erfarenheter inom bygg- eller detaljhandeln är meriterande
Vi värderar teamkänsla och samarbetsförmåga högt och kommer därför lägga stor vikt vid personlig lämplighet
Arbetstid/Varaktighet: Heltid, 40 tim/veckan.
Lön: Enligt överenskommelse
Förmåner: Vinstandel finns att tillgå.
Tillträde: Enligt överenskommelse