OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Region Västernorrland är en av länets största arbetsgivare med cirka 6500 medarbetare. Tillsammans arbetar vi för att utveckla regionen, hälso- och sjukvården och tandvården. Hos oss får du möjlighet till ett arbete där du gör skillnad för invånarna, i ett län som erbjuder både aktivitet och avkoppling.
Regionledningsförvaltningen har i uppdrag att stödja kärnverksamheternas processer inom olika kompetensområden. Förvaltningen ger också stöd och kvalitativa underlag till regiondirektören och politikerna.
Regionledningsförvaltningen består av sex områden, varav Område ekonomi och planering består av 180 medarbetare inom två verksamheter; Ekonomi och samordning, Inköp och upphandling.
Verksamhetsområdet Inköp och Upphandling genomför inköp och upphandlingar med tillämpning av LOU, avtalsuppföljning, driver miljö- och hållbarhetsfrågor samt ansvarar för e-handel. Som en del av Inköpsservice arbetar du nära verksamheten och hjälper till vid inköp.
På avdelningen finns förutom funktionen Inköpsservice också upphandlare, avtalscontrollers, miljöcontrollers och ett team inom e-handel. Från och med 1 augusti kommer även funktionen avrop av bemanningstjänster ingå i verksamhetsområdet Inköp och Upphandling. Vi erbjuder ett uppdrag i en positiv och engagerande arbetsmiljö med ca 33 medarbetare.
.
Brinner du för inköp och att ge service är rollen som administratör på Inköpsservice ett arbete för dig. De huvudsakliga arbetsuppgifterna består av att på uppdrag av regionens olika verksamheter genomföra operativa inköp av varor och tjänster i form av dels beställningar från regionens avtal, dels direktupphandlingar i de fall regionen saknar avtal. En viktig uppgift är att fånga upp och försöka styra inköp som görs utanför avtal till att göras på regionens redan befintliga avtal.
Du kommer att ha en kontinuerlig dialog med beställande verksamheter och leverantörer. I uppdraget ingår att avropa från regionens avtal, begära in offerter, konkurrensutsätta inköp, förhandla priser, genomföra direktupphandlingar samt lägga ordrar i vårt e-handelssystem Proceedo för beställning av nya och existerande produkter. I uppdraget ingår också att samarbeta med övriga funktioner på Inköp och Upphandling.
Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper och som person är du trygg i dig själv, och du tar ett stort ansvar för ditt eget arbete, är noggrann, flexibel och drivande. Du har god samarbetsförmåga samt är bra på att etablera och behålla relationer. Goda kunskaper i Word, Excel och Teams är också en förutsättning samt att du har mycket goda kunskaper att kommunicera på svenska i tal och skrift.
Vi söker dig som har arbetat som undersköterska eller liknande med god kännedom om produkterna som används i vården.
Meriterande om du har:
- erfarenhet från arbete med inköp eller vana att vara beställare inom vården.
- erfarenhet från arbete med Lagen om Offentlig Upphandling
Som medarbetare får du tillgång till gym i anslutning till arbetsplatsen och när verksamheten tillåter en friskvårdstimma i veckan under arbetstid. Vi tillämpar flexibel arbetstid utifrån givna ramar och möjlighet att växla semesterdagstillägg mot ledig tid.
Regionen arbetar sedan många år med att skapa förutsättningar för att bidra till friska och hälsosamma medarbetare. Du får tillgång till regionens friskvårdsanläggningar i Sundsvall, Härnösand, Örnsköldsvik samt Sollefteå. Genom din anställning hos oss har du flera anställningsförmåner som exempelvis tillägg till föräldraförsäkringen, extra semesterdagar när du fyllt 40 år, möjlighet att löneväxla till tjänstepension. Att du mår bra och trivs är viktigt för oss. Region Västernorrlands arbetsplatser är rökfria och vi tillämpar rökfri arbetstid.
Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.