Administratör till institutionen för Mekanik och maritima vetenskaper

Administratör till institutionen för Mekanik och maritima vetenskaper

Arbetsbeskrivning

Vill du arbeta som studieadministratör i en spännande och utvecklande akademisk miljö?

Att stödja forskning och utbildning i framkant, lärare, examinatorer, studenter och doktorander i en tid av förändring kräver ett proaktivt verksamhetsstöd som bygger på hög grad av digitalisering och nära samarbete kollegor emellan. Just nu befinner vi oss i ett spännande utvecklingsskede och söker dig som vill vara med på vår resa. Vill du prova på ett studieadministrativt uppdrag i nära samarbete med kollegor? Välkommen med din ansökan.

Information om avdelningen
Institutionen för Mekanik och maritima vetenskaper (M2) har en internationell och dynamisk forsknings- och utbildningsmiljö. Institutionen återfinns på både Campus Lindholmen och Campus Johanneberg och består av sju forskningsavdelningar samt ett verksamhetsstöd. Verksamhetsstödet består av 18 personer som arbetar med ledningsstöd, ekonomi, studie- och forskningsadministration HR- och webbadministration. Verksamhetsstödet leds av administrativ chef.

Beskrivning av tjänsten
I denna tjänst ingår i huvudsak studieadministrativt arbete på grund, avancerad och forskarutbildningsnivå i nära samarbete med nuvarande tjänsteinnehavare. Nuvarande tjänsteinnehavare kommer under vikariatstiden att ansvara för det personaladministrativa arbetet på institutionen. Detta betyder att ett naturligt bollplank finns på plats, avancerat stöd och hjälp att komma igång likaså samt att man har och är varandras back up. Det pågår ett utvecklingsarbete att skapa effektiva gemensamma arbetssätt som underlättar samarbetet kollegorna emellan. Eftersom M2 har verksamhet på båda campus är ett av målen att nyttja de administrativa stödsystemen, samverka och samarbeta så optimalt som möjligt. Här finns förväntningar på vikarierande studieadministratör att aktivt bidra med idéer, erfarenheter och sin kompetens.

Anställningsform
Tidsbegränsad anställning, vikariat, tom 31 mars 2023 med möjlighet till förlängning. Tjänsten är på heltid och tillträde sker snarast möjligt.

Kvalifikationer
För att passa för rollen ser vi gärna att du har en högskoleutbildning (eller motsvarande) inom t ex administration alternativt några års erfarenhet av administrativt arbete. Vi tror att du är en skicklig administratör med kunskap om och intresse för digitalisering. Anställningen ställer krav på att du har en god datorvana och goda kunskaper i både svenska och engelska. Det är meriterande om du har efarenhet av administrativa stödsystem såsom Ladok, Canvas, digital examination samt diarie- och dokumenthanteringssystem (Chalmers 360). 

För att trivas behöver du vara serviceinriktad, flexibel och ha lätt för att samarbeta då arbetet innebär många kontaktytor. Det är viktigt att du är självständig med en god förmåga att ta egna initiativ och att du kan planera och organisera i ditt arbete. Då det pågår ett förändringsarbete är det viktigt att du är utvecklingsorienterad.

Att arbeta på Chalmers
Chalmers vision: ”För en hållbar framtid” genomsyrar synen på vår arbetsmiljö och våra medarbetare.
Här kan du läsa mer om våra förmåner och hur det är att arbeta på Chalmers.

Chalmers arbetar aktivt för att vara en attraktiv arbetsgivare. Jämställdhet och mångfald är viktiga grunder för all verksamhet på Chalmers.

Ansökningsförfarande
Ansökan ska vara märkt med Namn, Ref 20220060 och dokumenten sparas som PDF-filer enligt nedan:

CV

Personligt brev
• 1-2 sidor

Övrigt (valfritt)
• Eventuella intyg, betyg etc. Referenser lämnas vid en eventuell intervju.

Sista ansökningsdag: 13 mars, 2022.
Ansökningar gås igenom löpande så skicka in din ansökan redan idag. Vi ser fram emot att höra från dig!

Läs mer och ansök på Chalmers hemsida: https://www.chalmers.se/sv/om-chalmers/Arbeta-pa-Chalmers/lediga-tjanster/Sidor/default.aspx?rmpage=job&rmjob=10221&rmlang=SE

*** Chalmers undanber sig alla erbjudanden om ytterligare jobbannonsering eller rekryteringsstöd i samband med denna rekrytering. ***
 



Chalmers vision är att aktivt medverka till en hållbar framtid. Vår forskning och utbildning inom teknik, naturvetenskap, arkitektur och sjöfart bedrivs i nära kontakt med omvärlden. Strategin för att nå vetenskaplig excellens förverkligas inom sex styrkeområden; Energi, Hälsa och teknik, Informations- och kommunikationsteknik, Materialvetenskap, Produktion och Transport. De grundläggande vetenskaperna utgör basen och hållbarhet, innovation och entreprenörskap är viktiga drivkrafter. Chalmers har omkring 11 000 studenter och 3000 anställda. Utveckling och förnyelse har präglat Chalmers ända sen starten 1829, helt enligt grundaren William Chalmers motto: Avancez!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Chalmers Tekniska Högskola AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 februari 2022
  • Ansök senast: 13 mars 2022

Besöksadress

412 96 Göteborg 41296 Göteborg
None

Postadress

Chalmersplatsen 4
Göteborg, 41296

Liknande jobb


School Administrator

School Administrator

12 december 2024

Studieadministratör

11 december 2024

It-administratör till förskolan

It-administratör till förskolan

9 december 2024