OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om enheten/sektionen
Intendenturenheten arbetar verksamhetsövergripande med myndighetens lokalförsörjnings- och lokalplaneringsfrågor, kontorsservice och vaktmästeri. Enheten ansvarar för att skapa effektiva och ändamålsenliga lokaler, vilket för närvarande innebär att enheten är inne i ett intensivt skede vad avser ombyggnation och anpassning av våra lokaler i bland annat Borlänge.
Vi söker därför en projektadministratör till lokalprojektet, med uppdrag att medverka i arbete med att utveckla våra lokaler i Borlänge, samt delta i intendenturens övriga verksamhet.
Tjänsten är placerad i Borlänge.
Dina arbetsuppgifter
Du kommer att vara en viktig del i det team som enheten utgör Du kommer att arbeta verksamhetsöverskridande. I arbetet ingår en rad löpande administrativa uppgifter, som att upprätta protokoll, anteckningar, hantera fakturor med mera. Du kommer att ha ett stort kontaktnät i och med att enheten arbetar med lokaler och det är ju naturligtvis en frågeställning som berör många.
I dina arbetsuppgifter ingår både att assistera projektledaren inom lokalprojektet Borlänge.
Arbetsuppgifterna kan spänna i allt från det lilla, till det stora. Du kommer att vara delaktig i arbetet att dokumentera samt sammanställa myndighetens skyddsronder, samt arbeta med enhetens övriga lokalfrågor. Tjänsten innebär att du ibland fall måste resa till andra orter än din stationeringsort.
Din bakgrund
Vi söker någon som har en lämplig gymnasieutbildning och gärna någon kompletterande utbildning eller erfarenhet som projektsekreterare. Du ska ha en god datorvana och ha goda kunskaper i Officepaketet. Arbetsuppgifterna kräver att du har en god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift, att du har en god samarbetsförmåga, är lösningsfokuserad samt har erfarenhet från att arbeta med verksamhetsövergripande uppgifter.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper där bland annat samarbetsförmåga, flexibilitet, planerings- och organisationsförmåga, ansvarstagande och servicekänsla bedöms som särskilt viktiga. Även lyhördhet, öppenhet för varierande arbetsuppgifter samt att kunna hantera ”snabba puckar” är viktiga egenskaper.
Anställningsvillkor
Anställningen är tidsbegränsad i 12 månader, med eventuell möjlighet till förlängning. Tillträde snarast enligt överenskommelse.
Transportstyrelsen erbjuder en attraktiv arbetsplats som utmärks av att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter för alla.
Vill du veta mer?
Om du vill veta mer om anställningen är du välkommen att kontakta enhetschef Catrine Andersson catrine.andersson@tranportstyrselsen.se , 010-495 4018
Fackliga frågor
Fackliga frågor besvaras av Sissi Hamnström Cole, OFR eller Barbro Torstensson, Saco. Båda nås via växeln 0771 503 503.
Din ansökan Välkommen med din ansökan senast 2014 -03-19,märkt med diarienummer, TSG 2014-390, via vår webbplats. Bifoga ditt CV där du beskriver relevant arbetslivserfarenhet och utbildning samt ett personligt brev.
Övrigt
Inför rekryteringsarbetet har Transportstyrelsen noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.