OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ekonomi- och förvaltningsavdelningen stöder generaldirektören och samtliga avdelningar både strategiskt och operativt i deras arbete med verksamhetsplanering, verksamhetsuppföljning, redovisning, rapportering, upphandlingar, inköp, säkerhet och skydd samt lokal- och intendenturfrågor. Vi finns i Borlänge, Norrköping och Örebro och har 45 medarbetareOm enheten
Intendenturenheten arbetar verksamhetsövergripande med myndighetens lokalförsörjnings- och lokalplaneringsfrågor, kontorsservice och vaktmästeri, förvaltning av brand/säkerhet och travel management. Under de kommande åren ansvarar enheten för att genomföra ett antal större lokalprojekt.
Vi söker nu en administratör, som kan arbeta nära enhetschef, intendenter, handläggare för säkerhet, vaktmästare samt övriga administratörer. Tjänsten är placerad i Örebro, men ibland måste du resa till andra orter än din stationeringsort.
Dina arbetsuppgifter är
• att arbeta verksamhetsöverskridande i ett för organisationen viktigt team
• att administrera fakturor, statistik, göra sammanställningar och presentationer
• att vara projektadministratör i det pågående lokalprojektet
• att dokumentera och sammanställa myndighetens skyddsronder
• att arbeta med övriga lokalfrågor
• att arbeta med allmänt förekommande administrativa uppgifter Om du ska trivas hos oss
…behöver du kunna lyfta blicken, se helheten och tänka långsiktigt. Vi vill att du tar ansvar, kan arbeta självständigt och tycker om att arbeta i en omgivning som ställer krav på snabb hantering med många kontaktytor.
Du måste ha
• gymnasieutbildning med administrativ inriktning
• god datorvana och goda kunskaper i Officepaketet
• lätt för att uttrycka dig i tal och skrift på svenska
• körkort B Det är meriterande om du också har
• en kompletterande utbildning eller erfarenhet som projektledare Vi vill att du
• har en god samarbetsförmåga med anledning av att du kommer ha många kontakter både inom och utanför myndigheten
• är duktig på att lyssna, kommunicera och bygga relationer
• är drivande, självständig och ansvarstagande
• har en planerings- och organisationsförmåga
• är lösningsfokuserad och en god känsla för service
• är lyhörd, öppen för varierande arbetsuppgifter samt kan hantera ”snabba puckar” Anställningsvillkor
Anställningen är en tillsvidareanställning. Vi tillämpar normalt provanställning. Tillträde snarast enligt överenskommelse.
Transportstyrelsen erbjuder en attraktiv arbetsplats som utmärks av att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter för alla.
Vill du veta mer?
Om du vill veta mer om anställningen är du välkommen att kontakta enhetschef Catrine Andersson catrine.andersson@tranportstyrselsen.se,
010-495 4018.
Fackliga frågor besvaras av Sissi Hamnström Cole, OFR eller Barbro Torstensson, Saco. Båda nås via växeln 0771 503 503.
Din ansökan
Välkommen med din ansökan senast 2014 -04-08, märkt med diarienummer, TSG 2014-486 via vår webbplats. Bifoga ditt CV där du beskriver relevant arbetslivserfarenhet och utbildning samt ett personligt brev.
Övrigt
Inför rekryteringsarbetet har Transportstyrelsen noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Ekonomiavdelningen stöder generaldirektören och alla avdelningar i deras arbete med budget, planering och uppföljning av verksamheten, redovisning, inköp, lokalförsörjning och kontorsservice.