OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Lockas du av en tjänst inom administration? Är du en person som kan erbjuda service i världsklass samtidigt som noggrannhet och struktur är självklara delar i ditt arbete? Då kanske tjänsten som administratör hos vår kund i Mölndal kan vara något för dig!
Om företaget
Företaget i fråga är ett av världens största inom energi, teknik och hälsovård med verksamhet i knappt 200 länder.
Du kommer få mer information om företaget och tjänsten om du går vidare i processen.
Dina arbetsuppgifter
I den här tjänsten blir du en del av företagets avtalsadministration som administrerar kundernas serviceavtal. Avtalsadministrationen är även ett informationsstöd såväl internt på företaget samt för externa kunder vilket innebär ett stort fokus på service i rollen. Då en av medarbetarna nu går vidare mot nya utmaningar söker vi en ny kollega till teamet.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter blir:
- Upprätta och underhålla avtalsdata
- Säkerställa att avtalsdata, PM-planer samt installerad bas är uppdaterat och korrekt i företagets affärssystem
- Uppföljning av intäkter, kostnader, kundfordringar samt andra ekonomiska rapporter
- Skapa krediteringsunderlag, följa attestinstruktioner samt registrera kreditnotor
- Hantera leverantörsfakturor
- Hantera kundkontakter, både interna och externa kunder
- Arkivering enligt gällande arkiveringsriktlinjer
- Säkerställa att vi efterlever våra interna och externa kontrollsystem
- Aktivt arbeta för ständiga förbättringar avseende rutiner och verksamheten i övrigt
Din profil
Vi söker dig som har några års arbetserfarenhet inom det administrativa området. I övrigt lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper och för att lyckas som administratör hos oss är det viktigt att du tar eget ansvar i ditt arbete samt kan jobba noggrant och strukturerat. Vi söker dig som har en positiv inställning och alltid vill erbjuda professionell service till kunder och kollegor. Du arbetar självständigt samtidigt som du har lätt för att samarbeta med dina kollegor.
Då detta är en administrativt inriktad tjänst med många olika kontakter så krävs det att du hanterar svenska och engelska väl i både tal och skrift. Det är en fördel om du tidigare har arbetat i affärssystemet SAP.
Ansökningsförfarande
Start för tjänsten är så snart som möjligt med hänsyn till eventuell uppsägningstid. Vi går igenom ansökningar löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Om du är intresserad så hoppas vi därför att du söker redan idag!
Vid frågor så är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Christian Andersson-Gran på christian.andersson-gran@skill.se.
Varmt välkommen med din ansökan!
Om oss
Skill jobbar med kort- och långsiktig kompetensförsörjning. Vårt tjänsteutbud består av rekrytering och bemanning och våra kunder finns främst inom industri och IT. Vårt fokus är att matcha talanger med företag i utveckling men även att hitta och skapa framtidens arbetskraft. Vi är ett nav för talanger i olika åldrar, med olika erfarenheter och skills som vill ta nästa steg. A talent hub, helt enkelt.