Administratör till Jämställdhetsmyndigheten

Administratör till Jämställdhetsmyndigheten

Arbetsbeskrivning

Målet för jämställdhetsarbetet i Sverige är att kvinnor och män ska ha samma makt och möjligheter att forma samhället och sina egna liv. Arbetet omfattar bland annat frågor om inflytande, ekonomi, hälsa, utbildning, arbete och kroppslig integritet.

Jämställdhetsmyndigheten, som inrättades den 1 januari 2018, ska säkerställa att regeringens jämställdhetspolitik får genomslag genom att bidra till ett effektivt genomförande av jämställdhetspolitiken. Myndighetens uppgift är att samordna, följa upp och på olika sätt ge stöd inom jämställdhetens områden.

Nu söker vi en administratör som vill utvecklas med oss. 

Arbetsuppgifter

Som myndighetsövergripande administratör på Jämställdhetsmyndigheten kommer du att bistå administrativt och supporterande i alla delar av verksamheten i arbetsuppgifter och frågor. Konkret handlar det bland annat om:


• Administrativt stöd vid upphandling, ärendehantering och arkivering.
• Ansvar för bokningar, service och arrangemang/konferenser vid interna och externa aktiviteter/representationer
• Att hantera administrationen kring utbildningar och kontakt med extra leverantörer
• Att skriva protokoll och minnesanteckningar vid möten
• Att förbereda presentationsmaterial och sammanställa presentationer
• Lokal- och konferensfrågor

Kvalifikationer 

Vi söker dig som har:


• Gymnasieutbildning inom ex. ekonomi, samhällskunskap, media/kommunikation eller annat som arbetsgivaren bedömer likvärdigt.
• Erfarenhet av administrativt stöd till chefer.
• Erfarenhet av att skriva protokoll och minnesanteckningar.
• Erfarenhet av utbildningsadministration och bokning av konferenser/representationer.
• Erfarenhet av att arbeta i ärendehanteringssystem.
• Erfarenhet av administrativt stöd vid diarieföring och arkivering av ärenden.
• Mycket goda erfarenheter av att arbeta i digitala verktyg.
• Mycket goda kunskaper i Office-paketet.
• Mycket goda kunskaper i svenska, skriftligt och muntligt.
• Goda kunskaper i att sammanställa texter och presentationer.

Vi ser det som meriterande om du har


• Erfarenhet av arbete vid en statlig myndighet.

Vi lägger stort vikt vid personlig lämplighet. Vi ser att du som söker tjänsten är flexibel och har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter. Vi ser även att du som söker är strukturerad och kan planera, organisera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt. För tjänsten krävs även god förmåga att samarbeta med andra samt att du är serviceinriktad och timmötesgående i ditt bemötande. 

Anställningsinformation

Tjänsten är placerad på Jämställdhetsmyndighetens kontor i Angered. På grund av Covid-19-pandemin arbetar vi för tillfället digitalt i stor utsträckning. Resor i tjänsten kan förekomma.

Anställningen är en tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning. Tillträde snarast eller enligt överenskommelse. 

Praktisk information

Vill du veta mer om tjänsten, kontakta Åsa Esaiasson, ekonomichef, 031-392 91 12. Har du frågor om rekryteringsprocessen, kontakta Johanna Hagbranth, HR-generalist, 031-392 90 15. Fackliga kontaktpersoner för Saco-S Jennifer Bolin 031–392 90 21 och Robert Kristiansen ST 031–392 90 83.

Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Jämställdhetsmyndigheten välkomnar sökanden med olika erfarenheter och bakgrunder.

Välkommen med din ansökan senast 28 oktober. Vi tar emot din ansökan elektroniskt via vårt rekryteringssystem.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Jämställdhetsmyndigheten
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 oktober 2021
  • Ansök senast: 28 oktober 2021

Liknande jobb


23 december 2024

Business Support

Business Support

20 december 2024

23 december 2024