OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om tjänstenNu söker vi en Administratör för ett uppdrag hos Kammarkollegiet.Kammarkollegiet är även en myndighet som ansvarar för kanslistödet, det vill säga som utför administrativa och handläggande uppgifter inklusive kommunikationstjänster åt Arvsfondsdelegationen.
Som Administratör kommer du att vara ett operativt stöd för verksamheten. Du assisterar och ger service till en eller flera personer, till en chef eller en avdelning. Du kommer stötta med administrativa rutiner som att skriva ut mejl och lägga in handlingar i fysiska akter, hämta akter från arkivet och förbereda akter för arkivering.
Övrigt förekommande arbetsuppuppgifter:- Diarieföra mejl och andra handlingar- Enklare ärendehandläggning tex hantering av påminnelser via mejl eller telefonsamtal- Formulera brev, protokoll, dokumentation med mera- Hantera återkommande arbetsuppgifter (exempelvis skanning, kopiering, sortering och posthantering)- Göra kalenderbokningar och mötesbokningar- Utföra enklare beräkningar, sammanställningar och diagram- Arbeta utifrån fastlagda rutinerKammarkollegiet är en expertmyndighet med ca 340 anställda i Stockholm och Karlstad samt mer än 35 uppdrag från regeringen. Kammarkollegiet fungerar som kapitalförvaltare, försäkringsbolag, inköpscentral och juridikbyrå för statsförvaltningen. Uppdragsperiod och omfattning:Tjänsten som Administratör är ett konsultuppdrag på heltid med start den 3 juni och beräknas pågå till och med den 30 december 2024.Uppdraget ska genomföras i Kammarkollegiets aktivitetsbaserade lokaler på Slottsbacken 6 i Stockholm. Det finns begränsad möjlighet till distansarbete då en stor del av arbetet är pappersbunden.Krav för tjänsten:• Gymnasium eller likvärdig utbildning• Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt• Minst ett (1) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete• Kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift.
Kammarkollegiet bedriver en mer eller mindre digitaliserad och systemnära verksamhet. För myndigheten är det därför högt meriterande om du besitter en sådan kompetens, dvs att du kan hantera de system som är aktuella under uppdraget.Meriterande för tjänsten• Minst ett års erfarenhet av rutinmässigt arbete i Excel• Minst sex månaders erfarenhet av ärendehanteringssystemet Platina?• Aktuell erfarenhet av arbete i Skype och Teams
För att vi ska ha möjlighet att ta dig vidare i processen behöver du tydligt redogjort i ditt CV att samtliga ovan krav är uppfyllda. Ange vilket/vilka uppdrag som påvisar efterfrågad erfarenhet. Tidsperiod ska anges i år och månad ÅÅ-MM.Om dig.Vi söker dig som har erfarenhet av att hantera stora flöden av arbetsuppgifter, är flexibel, stresstålig och med god förmåga att hålla deadlines. Du kan arbeta i team såväl som självständigt och är inte främmande för att utföra rutinarbete och manuella ”icke digitaliserade” arbetsuppgifter. För att lyckas i rollen är det även viktigt att du är noggrann och har ett systematiskt arbetssätt.
För att säkerställa en kompetensbaserad rekrytering använder vi oss i denna process av arbetspsykologiska tester. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Sista ansökningsdag är den 21 maj.
KammarkollegietAdecco är stolt leverantör till Kammarkollegiet inom ramavtalen för bemanning av kontorspersonal samt rekrytering av kontorspersonal och chefer i hela Sverige.KontaktuppgifterHar du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommenatt kontakta ansvarig rekryterare: Anki Arnquist via Adecco´s växel 010 – 173 73 00 eller mejl: anki.arnquist@adecco.se Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se
Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Tove Östberg
Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund
Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147