Administratör till Kammarkollegiet i Stockholm

Arbetsbeskrivning

Kammarkollegiet – en myndighet utöver det vanliga. Kammarkollegiets verksamhet bidrar till att stärka demokratin, öka transparens inom staten och bygga en hållbar framtid. Kammarkollegiet fungerar som kapitalförvaltare, upphandlare, försäkringsbolag och juridisk byrå för statsförvaltningen. På Kammarkollegiet arbetar cirka 320 personer – framför allt jurister, ekonomer och kvalificerade handläggare. Myndigheten finns i Stockholm och Karlstad. Kammarkollegiet inrättades redan 1539 och är därmed Sveriges första myndighet. I dag lyder myndigheten under Finansdepartementet. Arbetsgivare: Novare Bemanning AB

Är du administratör och vill göra skillnad på en samhällsviktig myndighet? Kan du arbeta systematiskt med fokus på uppsatta mål? Då har vi en möjlighet till dig! Just nu söker vi efter en administratör till Kammarkollegiet i Stockholm.

För att lyckas med just din ansökan, tror vi på ett starkt samarbete som gör att vi på Novare Bemanning bland annat erbjuder dig värde genom karriärsamtal, intervjuträning och välarbetad marknadsföring av din profil under processens gång. Låter detta som en möjlighet för dig? Då är du varmt välkommen med din ansökan redan nu!

Om uppdraget

Vi på Novare Bemanning är en stolt och godkänd leverantör av det statliga ramavtalet i Sverige. Just nu söker vi en administratör till Kammarkollegiet i Stockholm.

Myndigheten är just nu i behov av stöttning till deras Arvsfondsavdelning. Som administratör kommer du att arbeta med varierande uppgifter som att föra protokoll, boka möten, hantera mejl och enklare ärendehantering.

Till denna roll söker vi dig arbetar systematiskt och noggrant. Du är trygg i dina kunskaper och har lätt för att samarbeta med andra. Du bör även vara van vid att förhålla dig vid deadlines.

Exempel på övergripande arbetsuppgifter

stötta ekonomer med administrativa rutiner som att skria ut mejl och lägga in handlingar i fysiska akter, hämta akter från arkivet, förbereda akter för arkivering m.m.
diarieföra mejl och andra handlingar
enklare ärendehandläggning tex hantering av påminnelser via mejl eller telefonsamtal
arbeta utifrån fastlagda rutiner
vara ett operativt stöd för verksamheten
formulera brev, protokoll, dokumentation med mera hantera återkommande arbetsuppgifter (exempelvis skanning, kopiering, sortering och posthantering)
assistera och ge service till en eller flera personer (exempelvis en chef eller en avdelning)
hantera många kontakter med anställda och allmänhet
göra enklare beräkningar, sammanställningar och diagram
göra kalenderbokningar, mötesbokningar.


Krav för tjänsten

gymnasium eller likvärdig utbildning
goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
minst ett (1) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete
kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift.


Meriterande krav för tjänsten

minst sex månaders erfarenhet av ärendehanteringssystemet Platina
minst ett års erfarenhet av rutinmässigt arbete i Excel
erfarenhet av arbete i Skype och Teams


Uppdragsperiod och omfattning 

Uppdraget är på heltid med start den 3 juni och pågår tom 2024-12-31 med möjlighet till förlängning. Placeringsort är hos myndigheten i Stockholm.

Ansökan  

Då urval sker löpande kan tjänsten komma till att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Var därför beredd med din ansökan redan nu. Sista ansökningsdag är 2024-05-21. Du är varmt välkommen!  

Notera att vi tyvärr inte tar emot ansökningar via mail med anledning av GDPR. Om du däremot har frågor eller funderingar kring tjänsten så får du gärna kontakta Miranda Nilsson på miranda.nilsson@novare.se

Hoppas vi ses! 

Som konsult hos oss 

Novare Bemanning bygger karriärer och stöttar organisationer. Vi är ett personligt och samhällsengagerat bolag som erbjuder interims och bemanningstjänster till både den offentliga och privata sektorn. Tillsammans med oss bidrar du till ett hållbart arbetsliv. Vi tar personlig utveckling till en helt ny nivå och är en unik arbetsgivare i branschen.  

När du arbetar som konsult ute på uppdrag hos våra kunder kommer du att ha ett nära samarbete med din konsultchef. Du kommer att ha regelbundna avstämningar utifrån en aktiv feedback-kultur där du utvecklar ditt självledarskap och de verktyg som du behöver för att nå ditt önskade mål. Det finns även möjlighet för dig som interimskonsult som har eget bolag att vara underkonsult och fakturera oss för arbetad tid. 

Novare Koncernen är ett av Sveriges ledande HR Serviceföretag som årligen genomför ca 600 rekryteringar samt många bemannings och interimsuppdrag. Novare har funnits i 20 år och startades av Investor. 2014 köpte personalen ut företaget från Investor och ägs idag av nyckelpersoner inom personalen.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Novare Bemanning
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 maj 2024
  • Ansök senast: 23 maj 2024

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024