OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en ekonomiadministratör med stort samhällsengagemang? Vi erbjuder ett stimulerande och utmanande arbete som ställer höga krav på noggrannhet, service och nya lösningar.
Vi söker dig som trivs med att sitta som spindeln i nätet. Vi erbjuder ett stimulerande och utmanande arbete som ställer höga krav på noggrannhet och service.
Offentligrättsliga enheten är en av tre enheter på Rättsavdelningen. Enheten har ca 25 medarbetare och ansvarar för handläggning och beslut i ärenden av offentligrättslig natur. Nu söker vi en vikarie på heltid för ett år.
Enheten har flera olika uppgifter, bl.a. att besluta om garantier enligt resegarantilagen, registrera trossamfund, besluta om tillstånd för trossamfund att förrätta vigsel och förordna vigselförrättare, fastställa avgiftssatserna för begravningsavgift, handlägga ärenden om insyn i partiers finansiering, godkänna nämnder för alternativ tvistlösning samt registrera och auktorisera tolkar och översättare.
Arbetsuppgifter
Arbetsuppgifterna innebär ett ansvar för att bl.a. diarieföra och registrera i ärenden, sköta skriftväxling, bevaka frister och svara på frågor per telefon och e-post kring vår provverksamhet och ärendehantering inom tolk- och översättarverksamheten. Uppgifterna ställer stora krav på service och tillgänglighet gentemot våra sökande och allmänheten.
Ett särskilt ansvar för administrationen kring tolk och översättarverksamhetens arbete med auktorisationsprov ingår, du kommer att bidra till att proven kan genomföras enligt plan och sköta fakturering. Du tar hjälper till att ta fram statistik och gör behovsinventering inför de skriftliga proven, sköter bokningar av tex lokaler, hanterar deltagarlistor, inbjudningar, påminnelser och avbokningar, administrerar och hanterar provmaterial. Vidare ingår att boka och arvodera konsulter och sköta fakturering.
Vi arbetar idag i flera olika handläggningssystem och parallellt med löpande arbetsuppgifter pågår flera utvecklingsprojekt för mer digitala arbetssätt och du behöver vara van att arbeta digitalt.
Är du vår framtida kollega?
Vi söker dig som har:
• Utbildning på gymnasienivå eller högre
• Minst två års aktuell dokumenterad erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter med inriktning mot ekonomiadministration
• Mycket goda kunskaper i svenska språket samt en god språkbehandling
Det är meriterande om du även har:
• Erfarenhet av att boka och organisera sammankomster
• Erfarenhet av fakturering och ekonomihantering
• Erfarenhet av offentlig administration och statlig förvaltning
• Erfarenhet av Visma proceedo och/eller Primula
Personliga egenskaper
Arbetsuppgifterna kräver att du har ett systematiskt arbetssätt med en god förmåga att prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt. Som person är du ansvarstagande, strukturerad och serviceinriktad. Du agerar på eget initiativ och tar ansvar för resultat med hög kvalitet.
På enheten arbetar vi i olika konstellationer och därför är det viktigt att du kan arbeta såväl självständigt som i grupp och att du trivs med att arbeta i team. Du har en god kommunikativ förmåga och kan uttrycka dig väl i tal och skrift.
Vi kommer att lägga mycket stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Mer information
Anställningen är ett vikariat på 12 månader.
Tillträde snarast.
Ansökan
Välkommen med din ansökan via www.kammarkollegiet.se/jobb, inklusive CV och personligt brev, senast den 10 november.
Kontaktpersoner
Anette Bergholm enhetschef, telefon 08-700 06 08
Karin Edstrand, Saco-S, telefon 08-700 08 48
Lisa Ericson, ST, telefon 08-700 06 40
Övrigt
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligen men bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
www.kammarkollegiet.se
Kontaktpersoner på detta företaget
Enhetschef Elisabeth Hammar
08-700 08 26