OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Rättsavdelningen, Stockholm
Är du en administratör med stort samhällsengagemang? Vi erbjuder ett stimulerande och utmanande arbete som ställer höga krav på noggrannhet, service och nya lösningar.
Vi söker dig som trivs med att sitta som spindeln i nätet. Vi erbjuder ett stimulerande och utmanande arbete som ställer höga krav på noggrannhet, service och nya lösningar.
Offentligrättsliga enheten är en av tre enheter på Rättsavdelningen. Enheten har ca 20 medarbetare och ansvarar för handläggning och beslut i ärenden av offentligrättslig natur. På enheten arbetar tre administratörer och nu söker vi en vikarie.
Enheten har flera olika uppgifter, bl.a. att besluta om garantier enligt resegarantilagen, registrera trossamfund, besluta om tillstånd för trossamfund att förrätta vigsel och förordna vigselförrättare, fastställa avgiftssatserna för begravningsavgift, handlägga ärenden om insyn i partiers finansiering, godkänna nämnder för alternativ tvistlösning samt registrera och auktorisera tolkar och översättare.
Arbetsuppgifter
Arbetsuppgifterna innebär ett ansvar för att bl.a. diarieföra och registrera i ärenden, sköta skriftväxling, bevaka frister och svara på frågor per telefon och e-post och lämna ut allmänna handlingar.
Ett särskilt ansvar för administrationen kring tolk och översättarverksamhetens arbete med auktorisationsprov ingår. Som administratör för proven (provkoordinator) kommer du att skapa förutsättningar för att proven kan genomföras enligt plan. Du tar fram statistik och gör behovsinventering inför de skriftliga proven, sköter konferensbeställningar och bokar lokaler, hanterar deltagarlistor, inbjudningar, påminnelser. och avbokningar. Vidare ingår att boka och arvodera konsulter, administrera och hantera provmaterial.
Vi arbetar idag i flera olika handläggningssystem och parallellt med löpande arbetsuppgifter pågår flera utvecklingsprojekt för mer digitala arbetssätt och du behöver vara van att arbeta digitalt.
Är du vår framtida kollega?
Vi söker dig som har:
• Utbildning på gymnasienivå eller högre
• Minst fem års aktuell dokumenterad erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter
• Mycket goda kunskaper i svenska språket samt en god språkbehandling
Det är meriterande om du även har:
• Erfarenhet av att boka evenemang och organisera större sammankomster
• Erfarenhet av kurs och utbildningsadministration
• Erfarenhet av provverksamhet
• Erfarenhet av offentlig administration och statlig förvaltning
Arbetsuppgifterna kräver att du har ett systematiskt arbetssätt med en god förmåga att prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt. Som person är du ansvarstagande, strukturerad och serviceinriktad. Du agerar på eget initiativ och tar ansvar för resultat med hög kvalitet.
På enheten arbetar vi i olika konstellationer och därför är det viktigt att du kan arbeta såväl självständigt som i grupp och att du trivs med att arbeta i team. Du har en god kommunikativ förmåga, och kan uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska och engelska.
Vi kommer att lägga mycket stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Mer information
Tillträde snarast.
Anställningen är ett vikariat till och med mars 2022.
Ansökan
Välkommen med din ansökan via www.kammarkollegiet.se/jobb, inklusive CV och personligt brev, senast den 10 juni.
Kontaktpersoner,
Anette Bergholm enhetschef, telefon 08-700 06 08
Karin Edstrand, Saco-S, telefon 08-700 08 48
Hanne Konradsen, ST, telefon 08-700 07 88
Övrigt
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligen men bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
www.kammarkollegiet.se
Kammarkollegiet – en myndighet utöver det vanliga. Vi fungerar som kapitalförvaltare, försäkringsbolag, upphandlare och juridisk byrå för statsförvaltningen med över 35 olika uppdrag från riksdag och regering. Även allmänna arvsfonden finns hos oss. Trots uppdragens variation har de gemensamt att det krävs både bredd och spetskompetens för att utföra dem. På Kammarkollegiet arbetar cirka 270 personer – framför allt jurister, ekonomer och kvalificerade handläggare. Myndigheten finns i Stockholm och Karlstad.
Kontaktpersoner på detta företaget
Enhetschef Elisabeth Hammar
08-700 08 26