OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om oss
Hej! Det är vi som är Clockwork. Enligt Bolagsverket tillhör vi bemanningsbranschen men vi ser det inte som att vi arbetar med bemanning (inte bekvinning heller, för den delen) – vi jobbar med människor! Visst, vi rekryterar chefer och specialister, vi kompetensförsörjer industrier, teknikbolag, handelsföretag och andra, vi hjälper skolor att höja sin kompetens och vi matchar talanger och förmågor mot arbetsmarknadens behov. Men vårt erbjudande handlar egentligen om en enda sak: kraften att gå framåt. Därför säger vi hellre att vi är i ”bättre-framtids-branschen”. Med hög kompetens, personligt engagemang och ett prestigelöst arbetssätt är det vår ambition att varje dag vara en laddstation för människor och företag som vill utvecklas. Du kan hämta kraft hos oss i över tjugo städer från Stockholm i söder till Luleå i norr. Läs gärna mer på www.clockworkpeople.se
Om företaget
Karl Segerström AB är ett mindre träförädlingsföretag som är verksamt ca. 5 km söder om Fagersta. Sedan 1930-talet har vi erfarenhet av att arbeta med gran som råvara, därför kan vi kalla oss specialister på gran. Vi är ca. 25 anställda och producerar sågade samt hyvlade trävaror för export till olika marknader över hela världen.
Dina arbetsuppgifter
I tjänsten får du möjlighet att arbeta brett inom administration samt hantera ärenden inom både ekonomi- och logistikområdet. Ditt dagliga arbete handlar främst om att genomföra administrativa uppgifter som är branschrelaterade. Du kommer ansvara för att administrera, registrera och dokumentera den interna samt externa logistiken, vilket medför att du i viss mån kommer ha kontakt med företagets kunder.
Hantera fakturor samt attestera vid bokföring och rapportering är arbetsuppgifter som även ingår i tjänsten. Du rapporterar till företagets VD.
Din profil
Vi söker dig som har en gymnasial utbildning och erfarenhet av att arbeta i en administrativ roll. Har du en utbildning inom ekonomi eller logistik är det meriterande.
För att trivas i rollen krävs god struktur och ett driv av att leverera bästa lösningen. Du har inga problem att tala med kunder och arbetar serviceinriktad genom din arbetsdag. I vissa fall kommer du även ha internationella kontaktytor, vilket kräver att du talar och skriver på både svenska och engelska. Har du även goda kunskaper i tyska är det meriterande.
Vidare besitter du god datavana och hanterar samtliga Microsoft Office program väl.
Ansökan
Är detta en tjänst för dig? Då tar vi gärna emot din ansökan!
I denna tillsättning samarbetar Karl Segerström AB med Clockwork Bemanning & Rekrytering AB. Skicka in din ansökan på www.clockworkpeople.se så snart som möjligt, dock senast 2022-04-08. Vid frågor kring tjänsten kontakta Julia Lindström på 073-351 27 66 eller julia.lindstrom@clwork.se
Varmt välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Angelica Carlsson
0733512704
Jan Johansson
Anders Hultgren
0733512701
Jan Johansson
0733512702
Jan Johansson
0733-512702
Petter Myhlback
Petter Myhlback
0733-512703
Petter Myhlback
Angelica Carlsson
Helena Lundqvist Cabrera