Administratör till Karlslundsgården

Administratör till Karlslundsgården

Arbetsbeskrivning

Var med och skapa framtidens vård- och omsorgsboende! Med fokus på människan vill vi skapa ett välkomnande boende där goda möten och en aktiv vardag är en självklarhet. Viljan att hela tiden utveckla vårt stöd och intresset för att använda nya digitala verktyg genomsyrar såväl våra arbetssätt, som lokalutformning.

Vi söker dig med ett starkt engagemang för människor, viljan att bidra till en bra arbetsmiljö, intresse för välfärdsteknik och nyfikenhet på framtiden!

Om tjänsten

Vi ska utöka vår administration söker därför efter dig som vill trivas på arbetet och som brinner för att göra skillnad! 

Rollen som administratör på Karlslundsgården är en av två tjänster båda förlagda dagtid måndag-fredag, där du tillsammans med din kollega administrerar det mesta som rör vårt vårdboende som exempelvis bemanning, schemaläggning och fakturahantering. Som administratör har du även hand om vissa processer och uppdrag.

Som administratör arbetar du självständigt med verksamhetens administrativa arbetsuppgifter och har egna ansvarsområden såsom ex. beställningar, fakturahantering, kontaktperson till samarbetspartners. I rollen ingår bemanningsansvar, där du har huvudansvar för personalplanering samt samarbetar med bemanningsenheten och stödfunktioner kopplade till uppdraget. Du arbetar nära Karlslundsgårdens två enhetschefer som behöver stöd i utveckling av verksamhetens processer.

Hos oss kommer du att trivas om du drivs av att göra skillnad för hyresgäster, anhöriga och medarbetare!

Exempel på arbetsuppgifter:

• utföra arbete utifrån flera kända handlingsalternativ där valet ofta förutsätter ett eget ställningstagande
• arbeta med arbetsuppgifter som innehåller inslag av egna analyser, bedömningar och åtgärder utifrån givna ramar
• utföra ett flertal arbetsuppgifter av likartad natur och utför dem utifrån allmänna anvisningar, föreskrifter eller motsvarande
• leda arbetsgrupper utifrån givet uppdrag
• samordna kontakter med interna och externa intressenter och samarbetspartners
• känna till och följa verksamhetens gällande lagar, policys och rutiner
• arbeta och dokumentera i de verksamhetssystem som finns.

Om arbetsplatsen
Karlslundsgården finns på Gäddestavägen 2 i Karlslund. I det fem våningar höga huset finns det 68 bostäder fördelade på nio enheter, gemensamma ytor och personalutrymmen. I den mysiga trädgården finns växthus, odlingar, lusthus, konstverk, en damm, boulebana och promenadstråk med sittplatser. På alla våningar finns flera gemensamma balkonger. Med fokus på människan vill vi skapa ett välkomnande vård- och omsorgsboende där goda möten och en aktiv vardag är en självklarhet. Vår verksamhet bygger på innovativa lösningar, där vi ser över rutiner och arbetssätt för att skapa en hållbar vård och omsorg för framtiden genom att våga tänka nytt och kreativt. 

Läs mer om Karlslundsgården på orebro.se/karlslundsgarden 

Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på www.orebro.se/jobb.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har förmågan att växla perspektiv mellan helhet och detaljer. Du är lyhörd och har en tydlig kommunikation. God social kompetens behövs i uppdraget och insikt i att anpassning utifrån det unika mötet måste till. Prestigelöshet, ordningssam, förmågan att handha flera parallella uppgifter samtidigt samt att vara lösningsorienterad är framgångsfaktorer i rollen. Vi tror också att du uppskattar variation i arbetet, för så är det som administratör. Du är därför flexibel, har överblick och håller deadlines. 

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Krav:

• adekvat gymnasieutbildning eller YH-utbildning inom för tjänsten relevant område, så som administration, ekonomi eller vård- och omsorg, alternativt annan inriktning som arbetsgivaren bedömer likvärdig
• erfarenhet av administrativt arbete
• erfarenhet av arbete med Officepaketet

Meriterande:

• erfarenhet av arbete inom vård och omsorg
• erfarenhet av verksamhetssystemen Medvind, Raindance, Personec, Treserva, W3D3 och/eller ReachMee
• B-körkort för manuell växellåda

Omfattning och tillträde
Anställningsform: tillsvidare

Sysselsättningsgrad: 100%

Tillträde: enligt överenskommelse

Antal tjänster: 1

Arbetstid: dagtid måndag-fredag

Övrig information
Första intervju sker digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig.

Vid frågor eller funderingar kring tjänsten kontakta enhetschef Camilla Hofwander under vecka 29 och enhetschef Linnéa Risberg under vecka 30. 

Ansökan
Sista ansökningsdag är 1 augusti.

Välkommen med din ansökan!


Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter

Kontaktpersoner på detta företaget

Peter Örbring, Enhetschef
   019- 21 38 74
Kerstin Awad, Distriktsköterska
   019-21 49 44
Eva Cading, Enhetschef Barn och familj
   019-21 27 11
Ann-Sofie Vennerstrand, Rektor
   019-21 20 52
Emelie Rådström Sipinen, Enhetschef
   019-21 25 35
Peter Thermaenius, Rektor
   070-631 44 90
Mona Hansen, Förskolechef
   019-21 40 84
Johanna Gancarz, Utvecklingsledare
   019-21 32 23
Mona Öhrn, Kontorschef
   076-551 39 76
Anna Lorinius, Rektor
   019-21 49 67

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Örebro Kommun
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 juli 2023
  • Ansök senast: 1 augusti 2023

Besöksadress

12345 12345 Örebro
None

Postadress

Box 30000
Örebro, 70135

Liknande jobb


23 december 2024

Business Support

Business Support

20 december 2024

23 december 2024