OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Som administratör i Rekryteringsmyndigheten ingår du i avdelningen för verksamhetsstöd och ger administrativt stöd till vår generaldirektör och de fyra avdelningarna i Karlstad.
Du arbetar självständigt med olika administrativa uppgifter exempelvis rese- och lokalbokningar, mötesplanering och beställningar. Du ansvarar för det dagliga underhållet av våra kontorsmaskiner och deltar också i arbetet vid vår expedition och reception.
Dina meriter och kvalifikationer
Arbetsuppgifterna kräver:
• Utbildning som är relevant för arbetsuppgifterna
• Några års erfarenhet från arbete i liknande roll
• Goda kunskaper i Officepaketet
• Erfarenhet av skötsel av olika former av kontorsteknik
• Mycket goda kunskaper i tal och skrift på svenska
Det är meriterande om du har:
• Erfarenhet från arbete i offentlig sektor
• Erfarenhet från arbete i expedition eller reception
Dina personliga egenskaper har stor betydelse för oss och det är viktigt att du är serviceinriktad och har förmåga att se detaljer såväl som helheter. Du är flexibel och kan ta dig an olika typer av arbetsuppgifter och växelvis arbeta med dessa. Du är bra på att planera, strukturera och genomföra arbetsuppgifter inom utsatt tid och tar egna initiativ för att nå resultat.
Vår myndighet eftersträvar de kvaliteter som jämn könsfördelning och etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.
Svenskt medborgarskap
Anställningen är säkerhetsklassad och vi gör en säkerhetsprövning med registerkontroll enligt bestämmelserna i säkerhetsskyddslagen. Du måste därför vara svensk medborgare.
Om anställningen
Anställningen är tillsvidare men inleds med sex månaders provanställning.
Du söker anställningen via vår webbplats www.rekryteringsmyndigheten.se.
Sista ansökningsdag är den 9 januari 2017.
Vi svarar gärna på dina frågor
Vill du veta mer om arbetsuppgifterna är du välkommen att kontakta administrativ chef Ann Elgemark eller ledningskoordinator Anna Rinne. Fackliga företrädare är Sofie Engström för Saco-S och Jesper Nyberg för OFR/S. du når samtliga på 0771-24 40 00.
Rekryteringsmyndigheten har redan valt informationskanaler för den här rekryteringen.
Kontaktpersoner på detta företaget
Chefspsykolog Rose-Marie Lindgren
0771-24 40 00
Avdelningschef Håkan Larsson
0771-24 40 00
Saco-S Britta Törner
0771-24 40 00