OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu söker vi en administratör till Karolinska gymnasiet, en av Örebros mest anrika gymnasieskolor. Är du serviceinriktad och gillar att hjälpa till att lösa olika problem? Då har vi jobbet för dig!
Om tjänsten
Du kommer ingå i ett väl fungerande team samtidigt som du självständigt utför administrativa arbetsuppgifter och ger administrativt stöd i verksamheten. Du arbetar metodiskt, också med viss form av bearbetning och analysering av framtagen information.
Exempel på arbetsuppgifter:
• självständigt utföra administrativa arbetsuppgifter och ge administrativt stöd i verksamheten
• utföra arbete utifrån flera kända handlingsalternativ där valet ofta förutsätter ett eget ställningstagande
• arbeta med arbetsuppgifter som innehåller inslag av egna analyser, bedömningar och åtgärder utifrån givna ramar
• utföra ett flertal arbetsuppgifter av likartad natur och utföra dem utifrån allmänna anvisningar, föreskrifter eller motsvarande
• leda processer utifrån givet uppdrag
• samordna kontakter med interna och externa intressenter och samarbetspartners
• känna till och följa verksamhetens gällande lagar, policys och rutiner
• arbeta och dokumentera i de verksamhetssystem som finns
Om arbetsplatsen
Karolinska gymnasiet är en av Örebro kommuns fyra gymnasier. Skolan har en anrik historia och ligger mitt i centrala Örebro. Cirka 900 elever och 100 anställda har skolan som sin arbetsplats. På skolan finns utbildningar på de högskoleförberedande estetiska, naturvetenskapliga och samhällsvetenskapliga programmen samt yrkesprogrammet naturbruk.
Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på www.orebro.se/jobb.
Kvalifikationer
Som administratör är du flexibel, har en god samarbetsförmåga och kan se möjligheter istället för hinder. Vi ser även att du är strukturerad, ansvarstagande och kan arbeta självgående. Att du är serviceinriktad och alltid ger ett gott bemötande ser vi som en självklarhet. Vidare behärskar du det svenska språket på ett sätt så att du tydligt kan kommunicera med personal och besökare, samt dokumentera det som verksamheten kräver.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Krav:
• gymnasieutbildning eller YH-utbildning inom för tjänsten relevant område, så som administration, ekonomi alternativt annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig
• erfarenhet av kvalificerat administrativt arbete, som t.ex. administrativ assistent eller administratör
• goda kunskaper i Office 365
Meriterande:
• erfarenhet av administrativt arbete i skola inklusive inom personal
• kompetens och erfarenhet av arbete med aktuella verksamhetssystem t.ex. Adela, Raindance, Personec
Omfattning och tillträde
Anställningsform: tillsvidareanställning
Sysselsättningsgrad: 100%
Tillträde: enligt överenskommelse
Antal tjänster: 1
Ansökan
Sista ansökningsdag är 26 oktober.
Urval och intervjuer kommer att ske löpande.
Välkommen med din ansökan!
Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter
Kontaktpersoner på detta företaget
Peter Örbring, Enhetschef
019- 21 38 74
Kerstin Awad, Distriktsköterska
019-21 49 44
Eva Cading, Enhetschef Barn och familj
019-21 27 11
Ann-Sofie Vennerstrand, Rektor
019-21 20 52
Emelie Rådström Sipinen, Enhetschef
019-21 25 35
Peter Thermaenius, Rektor
070-631 44 90
Mona Hansen, Förskolechef
019-21 40 84
Johanna Gancarz, Utvecklingsledare
019-21 32 23
Mona Öhrn, Kontorschef
076-551 39 76
Anna Lorinius, Rektor
019-21 49 67