OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Klinisk genetik, Akademiska laboratoriet, Akademiska sjukhuset
Med 8 000 anställda, 1 000 vårdplatser och omfattande öppenvård är Akademiska sjukhuset ett av Sveriges ledande universitetssjukhus. Förutom rollen som länssjukhus är Akademiska leverantör av högspecialiserad
vård och betjänar två miljoner människor i Mellansverige.
Vill du möta utmaningar, ha varierande arbetsuppgifter och få möjligheten att växa? Det kan du få hos oss – ett specialistsjukhus och en arbetsplats där vi tror på att ditt engagemang och din kunskap skapar ett bättre liv. Du är viktig. Inte bara för våra patienter, utan också för oss och vår framtid.
Är du rätt för dig?
Klinisk genetik är en expansiv och spännande verksamhet som finns på Rudbecklaboratoriet. Vi är en ackrediterad högspecialiserad verksamhet som utför diagnostik av medfödda och förvärvade genetiska avvikelser och tillhandahåller genetisk vägledning. För närvarande arbetar drygt 55 personer vid kliniken med sjukvård samt ytterligare ca 15 personer med forskning och utveckling. Verksamheten är ackrediterad enligt ISO15189:2012.
Att arbeta på Akademiska sjukhuset är ett betydelsefullt och utvecklande arbete. Du får arbeta på ett specialistsjukhus med fokus på patienten men även på forskning och utbildning. Dessutom strävar vi alltid efter att vara en attraktiv arbetsplats med engagerade kollegor och ett gott ledarskap. Vi värnar om, och förstår vikten av, din balans mellan ditt arbetsliv och din fritid.
Arbetsuppgifter
Arbetet som administratör inom Klinisk genetik är omväxlande och stimulerande. Du är direkt underställd sektionschefen. Du samarbetar nära både sektionschef och avdelningschef med mycket varierande arbetsuppgifter. Du sköter mötesadministration med lokalbokning, agenda och protokoll. Du sköter personaladministration med schemaläggning, tidregistrering, sjukanmälan och tillhörande pappershantering. Du förbereder också presentationer och veckobrev. Deltagande i interna och externa projekt inom ansvarsområdet ingår också i arbetsuppgifterna. Utöver viss löpande ekonomiadministration sammanställer du också information och statistik gällande övergripande ekonomi och verksamhet. I din roll har du också hand om lokalfrågor, passerkort och nycklar. Du behöver vara öppen för att utföra diverse administrativa arbetsuppgifter och vara ”spindeln i nätet” på sektionen.
Är du rätt för oss?
Du har en eftergymnasial utbildning med administrativ inriktning eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Tidigare erfarenhet av liknande arbete är nödvändigt. Officepaketet kommer att vara ett av dina främsta verktyg i arbetet och vi ser därför att du har goda kunskaper i programmen. Du har också lätt för att lära dig nya dataprogram. Erfarenhet av projektledning och projektadministration är meriterande.
Förutom utbildning och kunskap värderar vi självklart din personlighet högt. För att lyckas och trivas behöver du vara noggrann och lyhörd. Du är drivande och tar egna initiativ under ansvar och är van att arbeta självständigt. Du har ett gott bemötande och hög servicekänsla. Du har förståelse för att saker kan förändras med kort varsel, är flexibel och har förmågan att prioritera om vid behov. Som person har du integritet och kan hantera sekretessfrågor.
Vår verksamhet är i ständig utveckling och vi ser gärna att du vill bidra till att förbättra verksamheten för att öka kvalitén för våra patienter och medarbetare. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet och förmågan att snabbt komma in i arbetet.
Villkor
Heltid, tillsvidareanställning. Ev. kan provanställning tillämpas. Tillträde enligt överenskommelse.
För mer information
Sektionschef Maria Sitell 018-611 97 21
Ansökan
Välkommen med din ansökan som du skickar via länken nedan.
Denna rekrytering sker helt genom Landstinget i Uppsala läns försorg. Vi undanber oss därför telefonsamtal från rekryteringsföretag och annonsförsäljare
Kontaktpersoner på detta företaget
Jenny Marteleur
018-611 21 46
Susanne Ruckman, avdelningschef
018-6112508
Ulf Olofsson, avdelningschef,
018-611 2174