Administratör till kommunikationsavdelningen

Administratör till kommunikationsavdelningen

Arbetsbeskrivning

Vi arbetar för rätten till sunda, säkra och utvecklade arbetsförhållanden. Vi driver på för att det på varje arbetsplats ska finnas ett aktivt arbetsmiljöarbete, där alla vill och kan bidra.

2021/047343

Vill du vara med i vårt viktiga arbete för att ingen ska bli sjuk, skadas eller dö av sitt arbete? Då är det här något för dig. Vi söker en administratör som vill arbeta med både verksamhetsutveckling och operativa aktiviteter. Tjänsten är ett vikariat på cirka ett och ett halvt år.

Ditt nya jobb
Kommunikationsavdelningen söker en vikarierande administratör. Arbetsuppgifterna har ett stort omfång, från verksamhetsutveckling och ekonomi till operativa insatser i upphandlingar och projekt, liksom bokningar och beställningar. Vi arbetar i ekonomisystemen Stratsys och Agresso. Huvuddelen av arbetet hör hemma på kommunikationsavdelningen, men kan också omfatta arbete för andra avdelningar.

Kvalifikationskrav
• Minst tre års avslutade gymnasiestudier
• Minst tre års aktuell erfarenhet av administrativt arbete med inslag av verksamhetsplanering, ekonomi och projektarbete
• Mycket goda kunskaper och erfarenhet av Officepaketet, särskilt Excel
• God förmåga att uttrycka dig i skrift på svenska

För att lyckas i arbetet behöver du tycka om att arbeta med både lättare och svårare uppgifter. Det är viktigt att du är initiativrik och drivande, att du gillar att arbeta med siffror och hålla ordning och reda, och att du är bra på att samarbeta med andra.

Vid urvalet kommer vi att lägga stor vikt vid din personliga lämplighet.

Det är meriterande om du har erfarenhet av
• verksamhetsplanering, ekonomi och projektarbete från offentlig verksamhet
• dokumenthantering och diarieföring
• arbete i ekonomisystemet Stratsys
• arbete i ekonomisystemet Agresso
• administrativt arbete med upphandlingar

Mer om anställningen
Anställningen är ett vikariat på heltid under perioden slutet av december 2021 och cirka ett och ett halvt år framåt. Tjänsten är placerad i Solna. Vi har individuell lönesättning.

Om du har frågor
Kontakta enhetschef Gunilla Eng Åbrandt, telefon 010-730 97 20. Fackliga kontaktpersoner är Helena Fallberg, SACO, och Oskar Wedahl, ST, telefon 010-730 90 00 (växel).

Rekryteringen sköts av Arbetsmiljöverket och vi undanber oss säljsamtal från rekryteringsföretag och annonssäljare.

Välkommen med din ansökan senast den 12 september 2021

Ansök genom att klicka på länken nedan.

Om Arbetsmiljöverket
Arbetsmiljöverket är en myndighet som har regeringens och riksdagens uppdrag att se till att lagar om arbetsmiljö och arbetstider följs av företag och organisationer. Vårt mål är att minska riskerna för ohälsa och olycksfall i arbetslivet och att förbättra arbetsmiljön ur ett helhetsperspektiv. Vi är idag cirka 640 anställda fördelade på totalt 13 orter i Sverige. Vårt huvudkontor finns i Solna.

Avdelningen för kommunikation ansvarar för extern och intern kommunikation. Den externa kommunikationen är en av Arbetsmiljöverkets kärnverksamheter, tillsammans med områdena analys, regler och inspektion.

Kontaktpersoner på detta företaget

Gunilla Eng Åbrandt
010-730 97 20
Ulrica Klettner
+46 010-730 93 04

Sammanfattning

Besöksadress

Lindhagensgatan 133
None

Postadress

Lindhagensgatan 133
Stockholm, 11279

Liknande jobb


23 december 2024

Business Support

Business Support

20 december 2024

23 december 2024